شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

تحرکات مشکوک برای حمله به نیروهای حشد شعبی در دشت نینوا و «سنجار»


تحرکات مشکوک برای حمله به نیروهای حشد شعبی در دشت نینوا و «سنجار»

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از حشد شعبی به عنوان ضامن برقراری امنیت مناطق دشت نینوا و سنجار یاد کرد و بر حضور این نیروها در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد ابراهیم» نماینده استان نینوا در پارلمان عراق اعلام کرد: حشد شعبی موفق به برقراری ثبات در مناطق «دشت نینوا» و «سنجار» شده است.
وی افزود: نمی‌توان این نیرو را از این مناطق بیرون راند به ویژه که ساکنان مایل به ماندن این نیروها هستند.

نماینده استان نینوا در پارلمان عراق گفت: تلاش‌هایی برای بیرون راندن نیروهای حشد شعبی از دشت نینوا و سنجار با هدف آوردن نیروهای دیگری که به منفعت ساکنان این مناطق نیست، جریان دارد.

وی تاکید کرد: هر نیرویی که در این مناطق حضور می‌یابد باید موافقت ساکنان دشت «نینوا» و «سنجار» را به همراه داشته باشد وگرنه مخالفت مردم را به دنبال خواهد داشت.

محمد ابراهیم گفت: حشد شعبی در دشت نینوا و سنجار حضور دارد و به خوبی از عهده برقراری ثبات و امنیت این مناطق برآمده است و امکان بازگشت به شرایط سال 2014 و حوادثی در آن سال بر این مناطق گذشت، وجود ندارد.

از سوی دیگر «علی صالح الموسوی» کارشناس امور سیاسی عراقی اعلام کرد: برخی به دنبال ایجاد مشکل و بحران آفرینی برای هدف قرار دادن حشد شعبی و بیرون راندن آن از مناطقی که قبلا داعش بر آن مسلط بود، هستند.

وی افزود: برخی طرف‌ها و با حمایت سیاسی داخلی به دنبال خالی کردن برخی مناطق شمال و غرب عراق از حشد شعبی هستند.

این کارشناس عراقی تاکید کرد: حملات مکرر به حشد شعبی با فشار آمریکایی است. حملاتی که اربیل شد در پس آن ایادی صهیونیست قرار دارند تا حشد شعبی را متهم کنند.

وی گفت: سکوت برخی گروه‌های سیاسی در قبال تلاش‌ها برای بیرون کردن حشد شعبی از مناطق شمالی و غربی، تلاشی برای بازگردانیدن تروریست‌ها به این مناطق است.
انتهای پیام/