شهر خبر

صالحی : سایت نطنز با قوت در حال جلو رفتن است | تولید ساعتی 9 گرم اورانیوم 60 درصد

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت :چهارشنبه دستور راه اندازی ٦٠ درصد را دادیم و آخر وقت پنجشنبه محصول ٦٠ درصد را گرفتیم. الان ٩ گرم در ساعت محصول می گیریم.  چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. هم در حال تولید ٦٠ درصد و ٢٠ درصد هستیم.

علی اکبر صالحی

به گزارش همشهری آنلاین،‌صالحی با بیان اینکه امروز نزدیک سحر به اطلاع آقای قالیباف این دستاورد بزرگ را رساندم اظهار کرد:  سایت نطنز با قوت در حال جلو رفتن است.

وی افزود:  ٦٠ درصد برای ساخت اهدافی است که در راکتور تهران می گذاریم تا مولیبدن استخراج کنیم. از این ٦٠ درصد برای تولید سوخت استفاده نمی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: یکی از کاربردهای ٦٠ درصد در رادیو دارو است. اکنون در حال کار با ٢٠ درصد برای رادیو داروها هستیم. اما وقتی غنا بالا می رود راندمان بالا می رود و میزان تولید مولیبدن بیشتر می شود و زمان تولید کوتاهتر می شود. لذا این فرصتی است که قانون مجلس برای سازمان انرژی اتمی پیش آورد. فعلا ٩ گرم در ساعت ٦٠ درصد تولید می کنیم. با اقدامی که می کنیم ٥ گرم در ساعت تولید می شود اما ٢٠ درصد هم همزمان تولید می کنیم.