شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#بیمار

استانی که قبل از عید 7 بیمار بستری اما دیشب 1452 بیمار بستری داشت

استانی که قبل از عید 7 بیمار بستری اما دیشب 1452 بیمار بستری داشت

استانی که قبل از عید 7 بیمار بستری اما دیشب 1452 بیمار بستری داشت
وزیر بهداشت گفت: موج جدید بیماری که برآورد می شد موج بسیار سنگین تری است، استان همدان و همه استانهای کشور به ویژه استانهای غربی را گرفتار کرده است. همدان قبل از عید حدود 7 بیمار بستری داشت اما شب گذشته به هزار و 452 بیمار رسیده بود و این موج را در هفته آینده سنگین تر می بینیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان اظهار داشت: از دیشب با همکاران مان در همدان همفکری کردیم و نشستی داشتیم و راهکارهایی برای کاهش بستری بیماران با روش هایی مانند بیماریابی مستمر، تقویت مراکز 16 ساعته سرپایی، درمان ضدویروس مناسب سرپایی و کاهش موارد سنگین تر ابتلا، تشکیل کمیته های ترخیص برای ترخیص بیشتر بیماران داشتیم.

 
وی افزود: یکی دیگر از راهکارها، افزایش تخت های بیمارستانی است که رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه منابعی را تامین کرده اند تا بتوانیم تخت هایی که بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را این هفته و تا هفته آینده راه اندازی کنیم. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در چندماه گذشته 11 دستگاه اکسیژن ساز به استان همدان تحویل داده شده و دو دستگاه دیگر نیز به زودی نصب می شود و امیدواریم که با نقشه راهی که دنبال می کنیم، از این موج هم با عزت و سربلندی عبور کنیم. 
 

دکتر نمکی تصریح کرد: وضعیت کشور از نظر بیماری، مناسب نیست. از نظر تعداد بیمار، در وضعیت خوبی نیستیم و هفته آینده احتمالا هفته سخت تری خواهیم داشت اما همه کادر بهداشت و درمان گرچه از سه موج قبلی تحت فشار هستند اما با روحیه بالا همه ایستادگی می کنند تا با کمک سایر مسئولان، در این موج بیماری، به یاری خداوند در دو هفته آینده به سمت کاهش موارد بستری و فوت حرکت کنیم.