شهرخبر

تقویت سیستم ایمنی بدن با 10 ماده غذایی

تقویت سیستم ایمنی بدن با 10 ماده غذایی

تقویت سیستم ایمنی بدن با 10 ماده غذایی
در این مطلب، 10 ماده غذایی را که متخصصان برای تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام کاهش وزن توصیه می‌کنند، به شما معرفی می‌کنیم

به گزارش بهداشت نیوز، گاهی خانم‌ها با رژیم‌های سخت اقدام به کاهش وزن می‌کنند و اصلا توجهی ندارند که باید در کنار کاهش وزن، انرژی بدن تامین و سیستم ایمنی هم تقویت شود. در ادامه ۱۰ ماده غذایی را که متخصصان برای تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام کاهش وزن توصیه می‌کنند، به شما معرفی می‌کنیم.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با انواع لوبیا

لوبیا‌های خشک از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی هستند و مقدار کمی از آن‌ها به دلیل فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با روغن‌های زیتون و آووکادو

این روغن‌ها طبیعی است و توصیه می‌شود به جای روغن‌های جامد از این روغن‌های گیاهی استفاده شود. روغن آووکادو می‌تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک کند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با ساندویچ تخم مرغ

ساندویچ‌های کم کربوهیدرات مانند ساندویچ تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن، کالری کمتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر ساندویچ دارند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با انواع سبزیجات تازه

سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. به جای هله هوله‌های مضر و چیپس می‌توانید از برش‌های نازک ورقه‌ای سبزیجات به عنوان میان وعده‌ای مفید استفاده کنید. کلم بروکلی نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با سوپ‌های کم کالری

سوپ‌های کم کالری مانند سوپ‌های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی است و می‌توان آن‌ها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با کدو سبز

کدو سبز را به صورت رشته‌ای رنده و به جای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می‌توانید کمی آویشن هم به آن اضافه کنید.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با میوه‌های فصلی

میو‌های هر فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده‌های سالم هستند. در تابستان میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با آب‌ میوه‌ های کم کالری

آب‌میوه‌های طبیعی کم کالری گزینه‌های مناسبی برای میان وعده به شمار می‌روند. می‌توانید نوشیدنی‌های سبز سالمی با استفاده از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب‌میوه‌ها احتیاط کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر بالایی از قند‌ها هستند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن با آب آشامیدنی

فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتهاست. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید.

 

منبع: خراسان