شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#سیاه

ادعای پنتاگون درباره علت تغییر مسیر کشتی‌های آمریکایی از دریای سیاه


ادعای پنتاگون درباره علت تغییر مسیر کشتی‌های آمریکایی از دریای سیاه

به گفته یک مقام آگاه در پنتاگون، تغییر برنامه اعزام کشتی‌های نظامی آمریکایی به منطقه دریای سیاه از آن جهت است تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نشود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، منابع خبری نشریه آمریکایی "پولیتیکو" در پنتاگون اعلام کردند که وزارت دفاع ایالات متحده به این دلیل از برنامه اعزام کشتی‌های نظامی به منطقه دریای سیاه در این هفته صرف‌نظر کرده تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نشود.

این مقام آگاه یادآور شد که البته این مسئله عادی است و مسیر حرکت ناوهای آمریکایی اغلب می‌تواند ‌به‌خاطر تغییر برنامه‌ها و یا به دلایل مختلف تغییر می‌کند.

در واکنش به این مسئله، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز گفت: «اوضاع در مناطق شرقی اوکراین همچنان متشنج است و بسیار زود است که بگوییم عدم ورود ناوهای آمریکایی به دریای سیاه منجر به تثبیت اوضاع شده است.»

روز گذشته وزارت امور خارجه ترکیه تأیید کرده بود که ایالات متحده مسیر حرکت کشتی‌های جنگی این کشور به سمت دریای سیاه را تغییر داده است.

پیش از این در وزارت دفاع روسیه نیز اعلام شد که ناوشکن‌های "دونالد کوک" و "روزولت" متعلق به نیروی دریایی آمریکا در روز چهارشنبه مسیر حرکت خود به سمت آب‌های دریای سیاه را تغییر دادند.

طبق این اطلاعات، کشتی‌های جنگی آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و وارد آب‌های ساحلی جزایر کریت شدند و تمام روز در آن منطقه باقی ماندند. آنها در مرکز تدارکات لجستیکی نیروهای دریایی آمریکا در بندر سودا لنگر انداخته‌اند.

اطلاعات منتشره از سوی سیستم بین المللی موقعیت یابی کشتی‌ها (AIS) نیز این مسئله را تأیید کرده است.

انتهای پیام/