شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#واکسن#کرمانشاه

وزیر بهداشت:

اجازه ترزیق واکسن غیراستاندارد را نمی‌دهیم

سعید نمکی نمایه

کرمانشاه- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست استانی ستاد گرونا کرمانشاه گفت: اجازه ترزیق واکسن غیراستاندارد را نمی‌دهیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در جریان سفر ۲ روزه به استان کرمانشاه در جلسه ستاد مقابله و مبارزه با ویروس کرونا استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از مجموعه استانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، نواحی بسیج، هلال احمر و نیروهای مسلح که در مدت شیوع کرونا جانانه با این ویروس مبارزه کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: کشور روزهای سختی را سپری می‌کند و سه پیک خطرناک را پشت سر گذاشته و در دنیا ناجوانمردی که ایران را تنها گذاشتند و دشمنان پیش بینی کرده بودند کرونا تیر آخر بر پیکر جمهوری اسلامی است، نیروهای متعهد در حوزه‌های مختلف توانستند موج‌های این بیماری را یکی پس از دیگری مهار کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز ناراحتی از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در کشور، تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته به مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هشدار دادم که موج سنگین دیگری از کرونا در راه است و باید تدابیری اتخاذ شود که هیچ بیماری پشت درب بیمارستان‌ها نماند.

نمکی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا با گذشت بیش از یک سال و نیم از شیوع عمومی آن، بیان کرد: ویروس کرونا ابعاد ناشناخته زیادی دارد و هنوز برای دانشمندان پیچیدگی آن مشخص نشده و مشکلات با واکسیناسیون نیز حل نخواهد شد؛ و ما در مجموعه وزارت بهداشت اجازه تزریق واکسن غیر استاندار را به مردم نخواهیم داد.

منبع: مهر