شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#منابع

درگیری مزدوران وابسته به ریاض و حزب «الاصلاح» در یمن

یمن نمایه

منابع میدانی حاضر در مأرب یمن تأکید کردند که نیروهای دولت مستعفی، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و حزب اخوانی «الاصلاح» در این شهر به شدت با هم درگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی حاضر در مأرب یمن از درگیری بین نیروهای دولت مستعفی، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و حزب اخوانی «الاصلاح» خبر دادند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که این درگیریها در مناطق «المشجح» و «الکساره» واقع در غرب یمن رخ داده است.

به گفته این منابع، در جریان این درگیریها، چندین نفر از عناصر دولت مستعفی (وابسته به ریاض) و ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیق از تلفات آنان در دست نیست.

گزارشهای منتشره از سوی مرکز اطلاع‌رسانی استان مأرب حاکی از این است که عناصر الاصلاح، سوخت مورد نیاز نیروگاههای برق را تأمین نمی‌کنند.

به گزارش این مرکز، عناصر الاسلاح همچنین خط ارتباطی ایستگاه پمپاژ نفت «صافر» واقع در شرق مأرب با مرکز این شهر را قطع کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند محموله‌های سوخت وارد شهر شوند.

بنا بر این گزارش، عناصر الاصلاح روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه نفت را از صافر سرقت می‌کنند و در بازار سیاه به فروش می‌رسانند ولی اجازه نمی‌دهند مردم این استان از منابع نفتی خود استفاده کنند.

قطع برق و عدم ارائه خدمات در استان مأرب باعث خشم مردمی گسترده در این استان شده است. مناطق تحت تسط دولت مستعفی در مأرب، شاهد گرانی بیش از حد است که مشکلات بسیاری برای مردم این مناطق به همراه داشته است.

منبع: فارس