شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس یازدهم#اصلاح‌طلب
افراد درجه 3 و 4 به مجلس یازدهم ورود کردند / ردصلاحیت‌های گسترده بعد از فوت امام رخ داد
مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

افراد درجه 3 و 4 به مجلس یازدهم ورود کردند / ردصلاحیت‌های گسترده بعد از فوت امام رخ داد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه ای ندارند هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند.

اعتمادآنلاین| «مهدی آیتی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با اینکه ایا گفت و گو با شورای نگهبان برای همراهی بیشتر با اصلاح‌طلبان در انتخابات کارساز است یا خیر، گفت: در زمان حیات امام و تا مجلس سوم شورای نگهبان اجازه ردصلاحیت های بدون سند و مدرک نداشت اما بعد از رحلت امام و از زمان مجلس چهارم ردصلاحیت و کنار گذاشتن نخبگان و نیروهای انقلاب، مد شد و شدت گرفت به طوری که میرحسین موسوی همان زمان در مصاحبه ای در مجلس چهارم یا پنجم گفت این ردصلاحیت های گروهی به نفع جمهوری اسلامی نیست. 

 

به گزاش برنا او افزود: ردصلاحیت های گسترده بعد از فوت امام رخ داد. در یک دوره ما شاهد این هستیم که نرمش هایی از طرف شورای نگهبان دیده شد و آن هم در انتخابات مجلس ششم و قبل از آن انتخابات ریاست جمهوری بود که آقای خاتمی آمدند. در سال 76 و در تولد اصلاحات و حماسه دوم خرداد فضا باز شد و شورای نگهبان ردصلاحیت ها را کم کرد و عده زیادی از اصلاح طلبان وارد مجلس شدند.

 

آیتی تاکید کرد: حداکثر مجلس ششم اصلاح طلب و دولت هم اصلاح طلب بود و شورای شهر هم در تهران و اکثر شهرها اصلاح طلبی شد. در نیمه دوم دهه 70 فضایی باز و گشایشی در انتخابات آزاد دیدیم ولی بعد، سختگیری ها شدیدتر شد و تا امروز که شاهد ردصلاحیت های گسترده هستیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه ای ندارند هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند.

 

او ادامه داد: الان کشور ما به مراتب رادیکال تر از زمان مجلس ششم است و این تندرو شدن باعث می شود مرتبا از خودی ها به جبهه غیر خودی ها کشیده و حذف شوند.

 

او در پایان گفت: اینطور نیست که بگوییم در دوره های بعد از ارتحال امام فقط افراد ناباب بودند که رد صلاحیت شدند از خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان هم بودند و این اتفاقات برای آنها افتاد.