شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#حجازی

روزی که استقلال تیم حجازی را از آسیا حذف کرد

به گزارش منیبان ، مهدی فنونی زاده از اعضای اصلی آن تیم استقلال که قهرمان جام باشگاههای آسیا شد،در مصاحبه تلویزیونی خود گفته بود :«حجازی از ما خواست جوری بازی کنیم که محمدان بنگلادش هم صعود کند.»

ناصر حجازی که از سال 1366سرمربی محمدان بنگلادش شده بود،آ ن سال هم در جام باشگاههای آسیا که در داکای بنگلادش برگزار می شد،سکان هدایت محمدان،محبوب ترین تیم این کشوررا برعهده داشت.

مسابقات جام باشگاههای آسیا در حالی در تابستان سال 70در داکا برگزار می شد که آ ن زمان بازیها دو امتیازی بود و استقلال هر دو بازی اول خود را با برد تمام کرد.

شاگردان منصور پورحیدری ابتدا با گلهای مرفاوی و عباس سرخاب دو بر یک تیم 25آ وریل کره شمالی را شکست دادند و سپس با دو گل مرفاوی از سد بانکوک بانک تایلند گذشتند.از طرفی محمدان با هر دو تیم مساوی کرد و در بازی آ خر مرحله گروهی نیاز به پیروزی مقابل استقلال داشت.

محمدان که سال 66با ناصر حجازی 1-2پرسپولیس را شکست داده و از جام باشگاههای آسیا حذف کرده بود،مقابل استقلال هم خیلی انگیزه داشت و نمی خواست در خانه حذف شود. در آ ن سو استقلالی ها هم که می دانستند محمدان بنگلادش پرسپولیس را 4سال قبل حذف کرده،نمی خواستند مقابل این تیم کم بیاورند امثال پور حیدری و رضا نعلچگر هم برای این بازی از انگیزه های زیادی برخوردار بودند.استقلال با این که از قبل صعود خود را قطعی کرده بود با تلفیقی از بازیکنان اصلی و ذخیره خود به مصاف محمدان رفت ولی با تمام وجود بازی کرد و هرگز باج نداد. در آ ن دیدار رضا نعلچگر که قبلا با حجازی در محمدان همبازی بود، تک گل استقلال را به ثمر رساند و بازی در نهایت یک بر یک مساوی شد تا استقلال با 5امتیاز صدرنشین گروه شود و 25آ وریل کره شمالی با 3امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به محمدان در جای دوم قرار بگیرد و صعود کند.

این تساوی شاید تلخ ترین تساوی تاریخ استقلال بود که باعث شد تیم ناصر حجازی در خانه مقابل 40هزار تماشاگر بنگلادشی حذف شود.اما استقلالی ها آ ن روز با تمام وجود فوتبال جوانمردانه را رعایت کردند تا در نهایت خودشان به همراه نماینده کره شمالی صعود کنند و تیم ناصر حجازی بدون باخت از گردونه جام باشگاههای آسیا حذف شود.

استقلال در نیمه نهایی تیم پلیتا جایا اندونزی را دو بر صفر برد و در فینال جام باشگاههای آسیا با گلهای رضا حسن زاده و صمد مرفاوی دو بر یک لیائونینگ چین را 1-2 شکست داد و قهرمان جام باشگاههای آسیا شد.جامی که بعد از 29سال هنوز در حسرت آ ن به سر می برد.