شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپورتیج

انتشار رندر نسل بعدی کیا اسپورتیج 2022 از روی تصاویر جاسوسی اخیر

اخیرا یک فیلم جاسوسی از نسل بعدی کیا اسپورتیج استتار شده، منتشر شد.

کیا اسپورتیج یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای سایز متوسط کره ای در بازارهای جهانی می باشد که در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد. اخرین مدلی که از این خودرو وارد شد مربوط به مدل سال 2017 می باشد که بعد از آن باز هم چهره این خودرو دچار تغییراتی شد.

10.jpg

اکنون یک طراح خودرو از این نگاه اجمالی برای ایجاد رندر اسپورتیج جدید استفاده کرده است. این رندر چهره متمایزی به نسل بعدی کراس اوور می بخشد.

در این طراحی، اسپورتیج دارای چراغ های جلو بصورت عمودی در یک محیط ذوزنقه ای است. هنوز یک جلوپنجره مشبک ببر-بینی وجود دارد، اما اکنون با تبدیل شدن به یک قطعه متقاطع بین چراغ های جلو، بسیار کوچکتر شده است. چراغ های مه شکن در گوشه های خودرو قرار دارند.

با قضاوت بر اساس مدل های اخیر کیا، انتظار می رود اسپورتیج در داخل نسبتاً چشمگیر باشد. جدیدترین مدل های این شرکت از طراحی چشم نواز و فناوری پیشرفته برخوردار هستند. اسپورتیج بر روی همان پلتفرم جدیدترین هیوندای توسان سوار خواهد شد. بسته به بازار، دو طول محور متفاوت وجود دارد.

2022-kia-sportage-suv-render.jpg

برخی از موتورهای اسپورتیج نیز باید همان موتورهای موجود در توسان باشند. موتور پایه هیوندای یک موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری است که 187 اسب بخار قدرت (139 کیلووات) و 178 پوند فوت (241 نیوتن متر) گشتاور دارد. یک سیستم هیبرید با استفاده از موتور توربوشارژ 1.6 لیتری چهار سیلندر تولید 226 اسب بخار (169 کیلووات) و 258 پوند فوت (350 نیوتن متر) وجود دارد.

گزارش شده است که اسپورتیج در ماه آوریل رونمایی خواهد شد، به این معنی که احتمالاً طی چند هفته دیگر رونمایی می شود. فروش در ایالات متحده قبل از پایان سال جاری آغاز می شود.