شهر خبر

فعالیت‌های این گروه مذهبی توسط دولت غیرقانونی اعلام شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، گروه "تحریک لبیک" براساس قانون مبارزه با تروریسم مصوب سال ۱۹۹۷، به دلیل نقض قوانین کشور و تهدید امنیت ملی، ممنوع الفعالیت و غیرقانونی اعلام می‌شود.

دولت فدرال پاکستان اعلام کرد: این گروه مذهبی مرتکب رعب و وحشت عمومی، خسارت زدن به دارایی‌های عمومی، دولتی و خصوصی، چالش برای صلح و امنیت ملی و خشونت علیه نیروهای امنیتی کشور شده و به همین دلیل تحریک لبیک، به فهرست گروه‌های غیرقانونی و منحله اضافه می‌شود.

وزیر کشور پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد: خشونت‌های سه روز اخیر درپی اعتراضات هواداران تحریک لبیک در شهرهای مختلف این کشور و درگیری آنان با نیروهای امنیتی، منجر به کشته شدن ۲ پلیس شده و ۳۴۰ نفر از این نیروها نیز زخمی شدند.

گروه معترض "تحریک لبیک" که خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان (به دلیل تداوم اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در فرانسه) هستند، طی روزهای اخیر دست به خشونت، مسدود کردن خیابان‌ها، جاده‌ها و وارد آوردن خسارت شدید به املاک دولتی و عمومی زدند.

در همین حال سفارت فرانسه در پاکستان درپی تظاهرات اخیر ضدفرانسوی در شهرهای مختلف پاکستان روز پنجشنبه به اتباع خود توصیه کرد به دلیل وجود تهدیدهای جدی، پاکستان را ترک کنند.

وزارت امورخارجه فرانسه ششم اسفند سال گذشته در اعتراض به اظهارات رئیس جمهوری پاکستان علیه تداوم رویکرد اسلام ستیزانه پاریس و سرزنش تصویب لایحه مقابله با بنیادگرایی اسلامی، کاردار پاکستان را احضار کرده بود.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان (۲ اسفند ۹۹) طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی آزادی مذهب و حقوق اقلیت‌ها در اسلام‌آباد، تصویب لایحه به اصطلاح مقابله با بنیادگرایی اسلامی در مجلس عوام فرانسه را بشدت مورد انتقاد و سرزنش قرار داد و خطاب به مقام‌های این کشور گفت: پاریس به جای اسلام ستیزی و نفرت پراکنی در جهت وحدت مردم گام بردارد.