شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه

اهمیت دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه

کدخبر: 405882
اقتصاد نیوز : خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گفت که رئیس جمهور آمریکا نشست با همتای روسی خود را برای جلوگیری از تشدید تنش مهم می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی امروز (پنجشنبه) گفت که رئیس جمهور کشورش معتقد است که داشتن نشستی با رئیس جمهور روسیه برای جلوگیری از تشدید تنش‌ میان دو کشور اهمیت دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: بایدن معتقد است که نشست با پوتین برای جلوگیری از تشدید تنش اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز گفته بود که در پی اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه درباره برگزاری هرگونه نشستی میان روسای جمهور دو کشور جای تردید وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که روسای جمهور فرانسه و اوکراین و صدر اعظم آلمان فردا جمعه درباره قضیه تنش میان آمریکا و روسیه با یکدیگر گفت‌‌وگو خواهند کرد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ و از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند،  ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که بایدن و پوتین  به صورت تلفنی با هم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند و بایدن برگزاری دیداری طی ماه‌های آتی در یک کشور ثالث را به پوتین پیشنهاد کرد.