شهرخبر

CNN در انتخابات آمریکا چه نقشی ایفا کرده است؟

یک مقام بلند پایه CNN مباهات کرد که کانال وی به حذف دونالد ترامپ کمک کرده و اعتراف نمود که وی درگیر تبلیغات است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشینگتن اگزمینر، در یک سری از مطالب کوتاهی که توسط دوربین مخفی تهیه شده بود، یک مقام ارشد CNN کانال خود را به تبلیغات متهم کرد و مباهات نمود که غول اخبار کابل به برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق کمک کرده است.

تشکیل جلسه کنگره آمریکا برای تایید انتخابات ریاست جمهوری
© Sputnik / Igor Mikhalev

چارلز چستر مدیر فنی CNN به خبرنگار مخفی گفت: "ببینید به چه چیزی دست یافتیم: ما ترامپ را حذف کردیم. من از این موضوع اصلاً خجالتی نیستم. و من 100٪ اطمینان دارم که اگر CNN نبود، مردم می توانستند به ترامپ رأی بدهند." وی اذعان کرد که درگیر "تبلیغات" است: "هدف ما این بود که ترامپ را از مقامش برکنار کنیم. به همین دلیل برای کمک به CNN آمدم."

چستر در برابر خبرنگاری از گروه رسیدگی Project Veritas لاف زد که "فقط یک قدم از مدیر کل" فاصله دارد و اعتراف کرد که این کانال از هر طریق ممکن اطلاعات نادرست در مورد سلامتی ترامپ را تبلیغ می کرد تا به اعتبار و حیثیت وی آسیب رسانده شود.

چستر گفت: "ترامپ دچار دست گرفتگی شده یا چیزی شبیه به آن است. ما با پزشکان بیشتری تماس گرفتیم تا آنها به همه بگویند که او نورالژی دارد ، برای ریاست جمهوری مناسب نیست و همه اینها - گرچه دروغ محض بود. ما داستانی ساختیم که خود ما درباره آن چیزی نمی دانستیم."

چستر افزود که کانال وی تمام تلاش خود را برای به تصویر کشیدن جو بایدن بعنوان یک فرد جوان و سالم در پاسخ به انتقاد از سن و هوش او انجام داد: "ما فیلم هایی از او را در حال آهسته دویدن، با عینک خلبانی و غیره پخش کردیم. ما او را مانند پیرمردی جوان و شاد به تصویر کشیدیم."

چستر همچنین اعتراف كرد كه CNN درگیر تبلیغات است و از مت گئتز، فعال جمهوری خواه انتقاد می کند كه به جرایم جنسی در رابطه با یك دختر 17 ساله متهم شده است ، كه خود وی به شدت آن را انكار می كند."

آیت الله خامنه ای

چستر گفت: "اگر یک جمهوری خواه مانند مت گئتز در دستور کار باشد، این یک مشکل برای حزب دموکرات است. بنابراین، ما همچنان به چرخش تمام این داستان ها برای آسیب رساندن به او ادامه خواهیم داد. تبلیغات ، اما این کار فقط به نفع CNN است."

مت گئتز در پاسخ به این خبر فقط در توییتی نوشت: "خدای من!"

چستر گفت که با رفتن ترامپ ، کانال به تغییر آب و هوا  رو خواهد آورد. هنگامی که از وی سوال شد که آیا تماشاچیان با پیشگویی های تاریکی مرعوب می شوند، چستر پاسخ داد: "مگر نه؟ ترس برای فروش است."

وقتی از CNN خواسته شد در مورد اوضاع اظهار نظر کند و نقش فعلی چستر در کانال را روشن نماید، CNN پاسخی نداد.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.