شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#دولت#آلمان#رومانی#کرونا

کرونا در اروپا| از برکناری وزیر بهداشت رومانی تا کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی آلمان


کرونا در اروپا| از برکناری وزیر بهداشت رومانی تا کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی آلمان

نهادهای مهم اقتصادی در آلمان به دلیل تداوم بحران کرونا پیش بینی‌ها درباره افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور را کاهش داده و وزیر بهداشت رومانی هم بعد از بالا گرفتن مناقشات درباره چگونگی مهار کرونا در دولت ائتلافی برکنار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

اقدام نمادین دولت قبرس برای کاهش ترس شهروندان از آسترازنکا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که برای اینکه ترس انسان ها از تاثیرات و عوارض جانبی واکسن آسترازنکا برطرف شود امروز (پنج شنبه) همه وزرای دولت قبرس در اقدامی نمادین با واکسن آسترازنکا واکسینه شدند.

وزیر بهداشت این کشور در تلویزیون دولتی گفت: مهم این است که ما علیه کرونا واکسینه شویم و این مسئله اهمیتی ندارد که با کدام واکسن.

بیش از 29 هزار ابتلای روزانه در آلمان

"انستیتو رابرت" کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 29426 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 9019 نفر بیشتر از پنج شنبه گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 153.2 افزایش پیدا کرده است.293 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم از عرصه سیاسی این کشور اقدامات حمایتی سخت کرونایی را درخواست کردند. مدیر علمی انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi با اشاره به محدود بودن زمان گفت: ما نمی توانیم همچنان هفته ها در این باره بحث کنیم.

ایتالیا هم فعلا واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را ذخیره کرده و می خواهد برای توزیع و استفاده از آن منتظر تصمیمات آژانس دارویی اروپا بماند. دلیل این اقدام ایتالیا اعلام مشاهده برخی عوارض جانبی بعد از تزریق این واکسن اعلام شده است.

تلاش سوئیس برای خودکفایی در تولید واکسن و داروی کرونا

سوئیس هم به دنبال سرمایه گذاری در تولید واکسن است. به نوشته رسانه های چاپ این کشور سوئیس به دنبال راه هایی برای توسعه و تولید واکسن و داروها علیه کرونا در کشور خود است.

وزیر بهداشت سوئیس اعلام کرده که دولت می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که تمام مردم به این ابزارها و داروها دسترسی دارند.

سوئیس بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی محدودیت های کرونایی خود را کاهش می دهد و از روز دوشنبه رستوران ها و بارها دوباره در این کشور بازگشایی می شوند.

کشور دانمارک استفاده از آسترازنکا را کاملا متوقف کرد

کشور دانمارک، همسایه شمالی آلمان هم به عنوان اولین کشور اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را کاملا متوقف کرده است.

مقام های بهداشتی دانمارک روز چهارشنبه اعلام کردند که استفاده از این واکسن سوئدی-انگلیسی را به دلیل عوارض جانبی نادر و اما حاد آن متوقف می کنند.

پیشتر دانمارک به همراه چند کشور اروپایی پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهروند دریافت کننده واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده بود.

البته اکثر کشورهای اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی از سر گرفتند.

اما مقامات بهداشتی دانمارک این توصیه را نپذیرفتند و تعلیق واکسیناسیون با آسترازنکا را دوباره تمدید کردند.

سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با وجود توصیه نهاد‌های تنظیم کننده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا، روند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.

بعد از اعلام عدم استفاده از واکسن آسترازنکا در دانمارک جمهوری چک برای خرید باقی مانده این واکسن ها از این کشور ابراز تمایل کرد. وزیر کشور جمهوری چک روز چهارشنبه اعلام کرد: ما آماده ایم از دانماک واکسن آسترازنکا بخریم.

جمهوری چک بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی واکسن آسترازنکا را بدون هیچ محدودیت سنی مورد استفاده قرار می دهد.

در مجموع تا به حال در دانمارک حدود 5.8 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود نیمی از آن ها دوز دوم این واکسیناسیون را هم دریافت کرده اند. بخش اعظمی از شهروندان این کشور با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شده اند.

وزیر بهداشت آلمان اعمال محدودیت‌های کرونایی بیشتر را ضروری دانست

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو "رابرت کخ" آلمان اعلام کرد که پیشرفت های به دست آمده در کمپین واکسیناسیون از طریق افزایش آمار مبتلایان از بین می رود. از این رو اعمال محدودیت های بیشتر برای شکستن موج سوم کرونا ضرورت دارد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین این مسئله که کابینه دولت فدرال آلمان طرح ترمز اضطراری برای اعمال قواعد واحد و سراسری برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده خوب ارزیابی کرده و در عین حال گفت: ما نباید منتظر تصویب این طرح قانونی از طرف پارلمان در هفته آینده بمانیم.

به گفته وی در حال حاضر حدود 5 هزار بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند و پیش بینی می شود که تعداد آن ها تا اواخر این ماه به 6 هزار نفر افزایش پیدا می کند.

هشدار درباره پر شدن ظرفیت مجاز بیمارستان‌های آلمان

وی هشدار داد که اگر این روند متوقف نشود سیستم بهداشت و درمان به زودی به مرزهای ظرفیت مجاز خود خواهد رسید.

کاهش پیش بینی رشد اقتصادی آلمان با توجه به تداوم کرونا

انستیتو تحقیقات اقتصادی مهم در آلمان هم پیش بینی های رشد اقتصادی برای این کشور را با توجه به تداوم بحران کرونا کاهش دادند.

در گزارش بهاری این انستیتوهای مهم اقتصادی که روز پنج شنبه منتشر شده است افزایش تولید ناخالص داخلی در سال جاری 3.7 درصد و در سال 2022 3.9 درصد پیش بینی شده است. در پاییز برای سال 2021 تولید ناخالص داخلی 4.7 درصدی پیش بینی شده بود.

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرد: ما حالا به اجرای استراتژی موثر برای مهار کرونا نیاز داریم که البته همه آن را می شناسیم. من از همه تصمیم گیرندگان درخواست می کنم که باید حالا یک بار دیگر به شدت ارتباطات را کاهش دهیم. پزشکان باید بیشتر تست کنند. در گروه های سنی 15 تا 49 ساله موارد ابتلا بسیار بالا است.

90 درصد ابتلاها به کرونا در آلمان بر اثر ویروس انگلیسی است

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر حدود 90 درصد مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده می شوند. موارد جدید ابتلا بیشتر در سنین بین 15 تا 49 سال وجود دارد. موارد مرگ های روزانه کرونایی هم در حال افزایش است.

وزیر بهداشت رومانی برکنار شد

"ولاد وویکولسکو"، زیر بهداشت رومانی هم در جریان مناقشات درباره روند صحیح اقدامات در بحران کرونا روز چهارشنبه برکنار شد. در دولت ائتلافی رومانی که از دسامبر بر سر کار است اختلافات و مناقشات سختی در این باره در گرفته است. دولت، وزیر بهداشت را مسئول اوضاع اسفبار در سیستم بهداشت و درمان این کشور دانسته است. برکناری وزیر بهداشت از طرف نخست وزیر این کشور درخواست شده است.

سوئد هم اعلام کرده که برای استفاده از واکسن جانسون اند جانسون منتظر بررسی های آژانس دارویی اروپا باقی می ماند.

بعد از انصراف دانمارک برای ادامه روند واکسیناسیون با آسترازنکا کشور لیتوانی هم برای خرید این واکسن ها اعلام آمادگی کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 43,505نفر به کرونا مبتلا شده و 297 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,491 نفر به کرونا مبتلا شده و 38 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 16,168 نفر به کرونا مبتلا شده و 469 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 10,474 نفر به کرونا مبتلا شده و 131 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,149,834 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 99,777 هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,378,305 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,161 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,809,193 نفر به کرونا مبتلا شده و 115,557 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,387,022 نفر به کرونا مبتلا شده و 76,756 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,064,382 نفر به کرونا مبتلا شده و 79,813 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/