به گزارش برنا، به نقل از العهد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و صدراعظم آلمان در رابطه با انتخابات فلسطین نیز بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف بر لزوم برگزاری انتخابات مذکور در موعد مقرر تأکید کردند.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مسیر برگزاری انتخابات ملی فلسطین همچنان ادامه دارد. صهیونیستها طی هفته های گذشته شمار زیادی از رهبران حماس را به منظور جلوگیری از مشارکت آنها در انتخابات بازداشت کرده اند.

در همین ارتباط، پیشتر «فوزی برهوم» عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس به بازداشت «شیخ حسن وردیان» از رهبران این جنبش و عضو لیست انتخاباتی «قدس وعده‌گاه ماست» واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرده بود.

برهوم تصریح کرد که بازداشت اعضا و رهبران حماس در کرانه باختری هرگز موجب ایجاد رعب و وحشت در میان آنها و بازداشتن آنها از مشارکت در انتخابات نخواهد شد، بلکه عزم فلسطینیان برای مشارکت قاطع و فعال در انتخابات و برگزاری موفقیت‌آمیز آن را جزم‌تر خواهد