شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#قوه قضاییه
شعبه ویژه‌‎ای برای رسیدگی به گزارش‌های ارسالی مجلس به قوه قضاییه تشکیل شود
حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، پیشنهاد داد:

شعبه ویژه‌‎ای برای رسیدگی به گزارش‌های ارسالی مجلس به قوه قضاییه تشکیل شود

حسن نوروزی گفت: از رئیس قوه‌قضائیه انتظار می‌رود، شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از مجلس تشکیل داده و در صورت تایید و اثبات جرم، استنکاف و ترک فعل از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی مورد نظر حکم لازم را صادر کند.

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به رسیدگی گزارش‌های ارسالی از مجلس به قوه قضائیه در قالب اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی قوه مقننه، گفت:‌ ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس یکی از ابزارهای نظارتی موثر مجلس شورای سلامی بر دستگاه‌های اجرایی است که به موجب آن موارد تخلف دستگاه‌ها برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد :از رئیس قوه‌قضائیه انتظار می‌رود، شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده های ارسالی از مجلس تشکیل داده و در صورت تایید و اثبات جرم، استنکاف و ترک فعل از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی مورد نظر حکم لازم را صادر کند.

 

نماینده رباط کریم در مجلس با بیان اینکه توقع از رئیس قوه فضائیه این است که پرونده‌هایی را که نمایندگان براساس اعمال این ماده ارسال می‌کنند را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهد، اضافه کرد: برای بررسی این پرونده‌ها باید از قضاتی استفاده شود که سابقه نمایندگی یا وزیر بودن را داشته باشد.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: آقای رئیسی در دستگاه قضا تاکنون ابداعات و ابتکارات خوبی داشته اند و حتی به موضوع ترک فعل توسط مدیران هم ورود کرده و آن را جرم دانسته‌اند بنابراین انتظار می‌رود، تا رسیدگی‌ها نسبت به پرونده‌های ارسالی مجلس هرچه بهتر و سریعتر انجام شود.