شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مردم ایران#رئیس جمهور

روحانی: عامل اصلی موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق است/ هنوز به اوج پیک نرسیده‌ایم


روحانی: عامل اصلی موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق است/ هنوز به اوج پیک نرسیده‌ایم

رئیس جمهور گفت: کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های صنایع پتروشیمی وزارت نفت در استان‌های فارس (مهر)، بوشهر (عسلویه) و مرکزی (شازند) که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، طی سخنانی درباره پیک چهارم کرونا که اوج گرفته و تعداد مرگ ومیرها را به بالای 300 نفر و آمار مبتلایان را به بیش از 25000 نفر رسانده است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هنوز به اوج این پیک نرسیده‌ایم و هفته آینده در برخی استان‌ها شرایط سخت‌تری خواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم از این پیک خارج شویم و اگر جهش این ویروس نبود، ما این پیک را در کشور نداشتیم و ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آن‌جا وارد استان‌های هم‌جوار شده و بعد نیز به سراسر کشور کشید. این ویروس شدت عمل نشان می‌دهد و با سرعت منتقل می‌شود و با ویروس ووهان متفاوت است؛ این اساس مشکل ما در پیک چهارم است. کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

رئیس‌جمهور گفت: البته همیشه مراسماتی مانند عروسی و آیین‌های ملی مانند عید، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها تأثیرگذار است و هرجا مقداری رعایت‌ها کاهش یابد، دچار مشکل می‌شویم و باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم.

روحانی به مسئله واکسن کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز یک کلید برای حل مسئله، واکسن است و باید انواع واکسن‌هایی که می‌تواند وارد شود به کشور بیاید و اتفاقا شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند واکسن را وارد کنند و نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در فصل تابستان باشیم و باید در فصل بهار از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم و اگر هر شرکت و موسسه‌ای برای واردات واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد، مستقیما به دفتر رئیس‌جمهور نامه بنویسد و من مستقیما مسئله را دنبال می‌کنم و می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

 که به صورت ویدیو