شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#جدید#مقامات#واشنگتن

کرملین: حرف و عمل آمریکایی‌ها با یکدیگر تناقض دارد


کرملین: حرف و عمل آمریکایی‌ها با یکدیگر تناقض دارد

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه هنوز زود است درباره زمان و مکان نشست سران روسیه و آمریکا صحبت کرد، گفت: اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی نشان خواهد داد که حرف و عمل مقامات واشنگتن با هم مغایرت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که امکان اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی از سوی ایالات متحده گویای این واقعیت خواهد بود که سخنان آمریکایی با عمل آنها مغایرت دارد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه که برخی رسانه‌های آمریکایی از آن خبر داده‌اند، گفت: «در این صورت، سخنان مقامات واشنگتن به میزان کمتری با اقدامات آنها مطابقت خواهد داشت.»

پسکوف درباره مذاکرات روز سه‌شنبه "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" نیز یادآور شد که روسای جمهوری دو کشور موضوع تشدید وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین را بررسی کردند و پوتین، مانند همیشه حقایق در حال رخداد در منطقه را به همتای آمریکایی خود توضیح داد که این وضعیت در نتیجه اقدامات تحریک آمیز نیروهای دولتی اوکراین بوجود آمده است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که در جریان این گفتگوی تلفنی، طرف آمریکایی با اشاره به لزوم برقراری تماس دوجانبه به‌رغم اختلافات موجود، پیشنهاد کرده تا نشست سران پوتین-بایدن در یکی از کشورهای اروپایی انجام شود.  

این مقام روس با اشاره به اینکه صحبت کردن درباره زمان و مکان این دیدار هنوز بسیار زود است و طبق توافق رهبران دو کشور، این موضوع از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری خواهد شد، افزود: «بنابراین، هیچ عجله‌ای برای فراهم سازی مقدمات برگزاری این شنست وجود ندارد. نکته مهم آن است که طرف آمریکای مبتکر اصلاح برخورد خود با توجه به واقعیات است.»

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که دیدار روز چهارشنبه "جان سالیوان" سفیر آمریکا در مسکو و "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه انجام شده، ولی این نشست به منزله آماده سازی شرایط برای دیدار حضور رهبران دو کشور نیست.

لازم به ذکر است که روز گذشته مقامات دولت فنلاند اعلام آمادگی کردند که هلسنیکی می‌تواند میزبان نشست پوتین و بایدن باشد.

انتهای پیام/