شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#ایالات متحده

بنا به گزارش جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا؛

ایران تهدیدی دائمی علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه است!

ایران تهدیدی دائمی علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه است!

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه جدید خود با محور ارزیابی تهدیدات جهانی مدعی شد که ایران همچنان تهدیدی دائمی علیه ایالات متحده و منافع متحدانش در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جامعه اطلاعاتی آمریکا» در گزارش سالانه خود با محور ارزیابی تهدیدات جهانی مدعی شد که «ایران همچنان یک تهدید دائمی علیه ایالات متحده و منافع متحدانش در منطقه خاورمیانه بشمار می رود».

در این گزارش که یک نسخه غیرمحرمانه آن در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفته است، ادعا شده که ایران سعی دارد از جامعه شیعیان خارج از کشور حمایت کند، نفوذ آمریکا را به تدریج از بین ببرد، در کشورهای همسایه اعمال قدرت کند، نفوذ خود را در آن کشورها توسعه دهد، و به طور کلی «تهدید علیه ثبات رژیم را به حداقل برساند».

در بخشی دیگر از این ارزیابی اطلاعاتی این ادعا مطرح شده که «گرچه شرایط نامساعد اقتصادی و شهرت بد منطقه ای ایران موانعی بر سر راه رسیدن به اهدافش است، تهران همچنان با استفاده از طیف مختلفی از ابزارها از دیپلماسی و توسعه برنامه هسته ای گرفته تا فروش و خرید تجهیزات نظامی، و انجام حملات از طریق گروه های نیابتی و شرکایش، به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در این گزارش پیش بینی می کند که ایران خطرهایی را بپذیرد که منجر به افزایش تنش ها شود و منافع آمریکا و متحدانش را در سال در پیش رو، تهدید کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در این گزارش در مورد ارزیابی خود از برنامه هسته ای ایران تأکید می کند که تهران در حال حاضر مشغول انجام فعالیت های مهم مربوط به ساخت سلاح هسته ای نیست.