شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

نیروهای ناتو همگام با آمریکایی‌ها از افغانستان خارج می‌شوند


نیروهای ناتو همگام با آمریکایی‌ها از افغانستان خارج می‌شوند

دبیرکل پیمان ناتو اعلام کرد که نیروهای این پیمان نظامی نیز همچون نیروهای آمریکایی ظرف ماه‌های آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با وزرای دفاع و خارجه آمریکا اعلام کرد که روند خروج نیروهای ناتو از افغانستان از ابتدای ماه آینده میلادی (اواسط اردیبهشت) آغاز و ظرف ماه‌های آینده کامل خواهد شد.

دبیرکل ناتو در خصوص تصمیم نهایی اعضای این پیماان نظامی درباره خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان به خبرنگاران گفت: از ما طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته رایزنی‌های زیادی درباره ادامه حضور یا خروج نیروهایمان از افغانستان داشته‌ایم. با توجه به تصمیم ایالات متحده برای خروج از افغانستان، ما امروز با وزرای خارجه و دفاع این کشور گفتگو کردیم و تصمیم گرفتیم که روند خروج نیروهایمان از افغانستان را از اول ماه مه (اواسط اردیبهشت‌ماه) آغاز کنیم.

وی افزود: خروج ما از افغانستان منظم و برنامه‌ریزی شده خواهد بود. برنامه ما این است که ظرف چند ماه خروج از افغانستان به‌طور کامل انجام شود. طی این دوره چندماه هرگونه حمله طالبان به نیروهای ما با پاسخی شدید مواجه خواهد شد.

استولتنبرگ تصریح کرد: ما همراه با ایالات متحده وارد افغانستان شدیم و اکنون نیز در کنار یکدیگر از آنجا خارج می‌شویم. البته این یک تصمیم سخت بود.

انتهای پیام/.