شهر خبر

تغذیه سالم و ورزش در کودکی حجم مغز را در بزرگسالی افزایش می دهد

ایرنا/مطالعات اخیر محققان نشان می دهد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، فعالیت بدنی و رژیم غذایی سالم در تمام سنین تاثیر مثبتی بر سلامت دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد ورزش و رژیم غذایی سالم در کودکی نیز دارای مزایای بلند مدت است.

مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و همچنین میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

کودکان امروز تمایل بیشتری به مصرف قند، چربی و غذاهای آماده دارند؛ از طرفی بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون یا انجام بازی های کامپیوتری می کنند. این عوامل باعث می شود در بزرگسالی از سلامت کافی برخوردار نباشند.

کم تحرکی و تمایل به رژیم غذایی غربی که حاوی کسترول و کربوهیدارت است باعث شده سن ابتلا به دیابت بسیار کاهش یابد و کودکان و نوجوانان به چاقی و اضافه وزن مبتلا شوند.

رژیم غذایی سرشار از سبزی و میوه، آجیل و اسیدهای چرب غیر اشباع برای کودکان مناسب است و علاوه بر افزایش تمرکز و عملکرد مغز، در سلامت استخوان ها و سوخت و ساز نقش دارد.

تعادل هورمونی نیز به نوع تغذیه و تحرک کودکان وابسته است.

نتایج این مطالعه در نشریه Physiology and Behavior منتشر شده است.