شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ارتش#جزیره#شبه

ارتش اوکراین خبر داد؛

تمرین نظامی تانک‌ها و پیاده نظام اوکراین در اطراف کریمه

تمرین نظامی تانک‌ها و پیاده نظام اوکراین در اطراف کریمه

ارتش اوکراین از آغاز تمرین نظامی تانک‌ها و نیروهای نظامی خود در اطراف خاک شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش اوکراین از انجام تمرینات نظامی تانک‌های این کشور در اطراف شبه جزیره کریمه، یعنی بخش الحاقی به خاک روسیه خبر داد.

ارتش اوکراین گفت که در تمرینات روز چهارشنبه تانک ها و توپخانه ها را مستقر کرده تا آن دسته از تانک‌ها و پیاده نظام خود که می‌خواهند از پدافند نیروهای خودی عبور کنند، به تمرین نظامی بپردازند.

گفتنی است که مقامات کی‌یف نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می‌کند و در عین حال می‌گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می‌مانند.

این در حالیست که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیروز طی سخنانی تاکید کرد که آرایش نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، تنها به دلیل حفاظت از مرزهای خود بوده و این موضوع هیج ارتباطی به تهدید امنیت اوکراین ندارد؛ مطلبی که دولت اوکراین آن را نپذیرفته و روسیه را به تهدید علیه امنیت خود محکوم می‌کند.