شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#تهران

اعتراض سهامداران به وضعیت بازار سرمایه مقابل ساختمان سازمان بورس

جمعی از سهامداران حقیقی امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه نیز با تجمع مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران نسبت به آنچه از دست رفتن سرمایه هایشان عنوان می کنند، اعتراض کردند.

تجمع مقابل سازمان بورس

به گزارش همشهری آنلاین، جمعی از سهامداران زیان دیده در بازار سرمایه امروز مقابل  ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران تجمع و به عدم رسیدگی به مطالباتشان اعتراض کردند. دو روز قبل نیز اعتراضی مشابه مقابل این ساختمان از سوی سهامداران برگزار شد.

سهامداران عنوان می کنند که با اعتماد به دولت، افق دید خود را برای حضور در این بازار بلندمدت در نظر گرفته بودند و با دلخوش کردن به وعده های حمایتی مسئولان از فروش هیجانی سهم های خود خودداری کردند اما در نهایت، بخش زیادی از سرمایه خود را به دلیل آنچه دستکاری دولت در بورس می دانند، از دست داده اند.

ریزش بورس  از اواسط تابستان سال گذشته، ضررهای زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است به خصوص آن‌هایی که سرمایه خود را از تابستان گذشته  وارد این بازار کرده بودند تا شاید در شرایط تورمی اقتصاد، حداقل موفق به حفظ ارزش پول خود شوند. 

با شروع روند اصلاحی بازار سرمایه و ریزش شاخص بورس از اواسط تابستان، بسیاری از این افراد حقیقی به شدت دچار ضرر شده و عده زیادی سرمایه‌های ناچیز خود را نیز از دست دادند. همین موضوع انتقادات زیادی را برای مسئولان دولتی و به خصوص وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به همراه داشت. در این میان دعوت مسئولان که از ماه‌ها قبل مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق می‌کردند، نیز مزید بر علت شد تا آن‌ها مقصر این وضعیت شناخته شوند.

اما بالاگرفتن انتقادها موجب شد حسن قالیباف‌اصل رئیس سابق سازمان بورس ۳۰ دی‌ماه سال گذشته استعفا دهد. وی در نامه استعفای خود، «اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولان به مباجث بازار سرمایه و بروز افت و خیر شدید شاخص کل بورس تهران» عنوان کرد.

امسال نیز به رغم پیش بینی کارشناسان برای متعادل شدن بازار بورس، ریزش آن همچنان ادامه دارد.