شهر خبر

سریال "یاور" منتظر بهبودی ارسلان قاسمی/ برنامه‌ای که عکس‌های تکان‌دهنده روی آنتن می‌برد!


سریال "یاور" منتظر بهبودی ارسلان قاسمی/ برنامه‌ای که عکس‌های تکان‌دهنده روی آنتن می‌برد!

سریال "یاور" در حالی امشب روی آنتن می‌رود که گروه در انتظار بهبودی ارسلان قاسمی است؛ از طرفی دیگر امشب تلویزیون، از عکس تکان‌دهنده‌ای رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون از برنامه عکس‌های تکان‌دهنده شبکه اسپانیایی‌زبان رسانه ملّی با تصویری تأثیرگذار از تاریخ جنگ جهانی، پخش با تأخیر سریال "یاور" در حالی که گروه تصویربرداری منتظرِ بهبودی ارسلان قاسمی‌اند، پخش مسابقه ایران در ماه رمضان و پخش زنده ترتیل‌خوانی از شبکه قرآن به همراه جزئیات آمده است:

برنامه‌هایی که پشت پرده تصاویر پرماجرا را افشا می‌کند

 یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌های برون‌مرزی صدا و سیما برنامه "عکس‌های تکان‌دهنده" است که در شبکه اسپانیولی‌زبان هیسپان‌تی‌وی هم دوبله اسپانیایی شده و بازپخش می‌شود. این برنامه با آن‌که ذاتی هنری دارد و به پیشینه عکاسی در گذشته می‌پردازد، اما به دلیل روایتگری از علت رویدادی که نظر یک عکاس را جلب کرده و اثری ماندگار در تاریخ ثبت شده توانسته به نوعی به مهم‌ترین تحولات بشری سری بزند و ناخواسته در ابعاد اجتماعی و بین‌الملل نیز به ارائه اطلاعات بپردازد. در همین مبنا موفق شده تا مخاطب را با تاریخچه‌ای از اتفاقات مهم کشورهای گوناگون جهان آشنا سازد.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه سه سیما , معاونت برون مرزی , عکس , شبکه قرآن , شبکه یک , ماه رمضان ,

تصویر تکان‌دهنده (عکسی تأثیرگذار از تاریخ جنگ جهانی)

این برنامه در این قسمت قرار است به بررسی عکسی از کلود دتلف که از عکس‌های تأثیرگذار تاریخ جنگ جهانی است، بپردازد. عکسی که عواطف انسانی را نشانه گرفت و در زمان خود به یک پدیده ثبت تصویر از احساسات عمیق بشری تبدیل شد.

 "عکس‌های تکان‌دهنده" به کارگردانی کیانوش الطافی که در هر قسمت یکی از عکس‌های ماندگار و تأثیرگذار تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، در این قسمت عکسی از کلود دتلف را  انتخاب کرده که توانسته است افکار عمومی جهان و تاریخ جنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

دتلف، عکاس یک روزنامه محلی، به طور ناگهانی توانست این عکس را هنگامی که سربازان ارتش بریتیش کلمبیا در بازگشت از جنگ در خیابان کلمبیا نیو وست مینستر، در انتظار رسیدن قطار و اعزام به مسیرهای سری و نامعلوم در خارج از کشور بودند، ثبت کند.

زمانی که دتلوف دوربین خود را برای گرفتن عکس از صف طولانی سربازان برتیش کلمبیا آماده کرده بود، به ناگاه  کودکی 5 ساله با موهای روشن را دید که از مادرش جدا می شود و به سمت پدرش می‌دود و می‌گوید: «صبر کن، بابا».

این عکس که توسط دتلف در 1 اکتبر 1940 گرفته شد، به سرعت در تمامی جهان پخش شد. «صبر کن، بابا» توانست عنوان معروف‌ترین عکس کانادا در جریان جنگ جهانی دوم و عنوان یکی از برترین عکس‌های کل تاریخ جنگ را به دست آورد. در آن زمان بسیاری از مدارس بریتیش کلمبیا این عکس را که تأثیر و تحول عمیقی بر زندگی افراد گذاشته بود، بر دیوارهای خود آویزان کردند.

همچنین این عکس از سوی مجله هفتگی « بیور » به عنوان دومین عکس برتر در میان 10 عکس منتخب تاریخ کانادا انتخاب شد.  حالت دستان مادر، موهای روشن و تلاش کودک (وارن برنارد) برای رساندن دست خود به پدر، چرخش و لبخند همراه با رضایت و حس اطمینان پدر (که اسلحه‌اش را به دست دیگرش داده تا بتواند دست فرزندش را بگیرد)، صف طولانی سربازان در پشت سوژه‌ها، همگی مواردی است که باعث شده است این عکس در زمره یکی از شاهکارهای هنر عکاسی دنیا قرار بگیرد.

"عکس‌‎های تکان‌‎دهنده" به کارگردانی کیانوش الطافی  که از جمله برنامه‌های متفاوت و پربیننده تولیدشده در شبکه پرس‌تی‌وی است، برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبان‌گردانی شده و جای خود را در میان بینندگان این شبکه اسپانیایی‌زبان نیز باز کرده است.

این برنامه جمعه  ساعت 03:15 بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 06:15 و 10:15 صبح و همچنین ساعت 19:15 روی آنتن می‌‌رود.

"یاور" استثنائاً امشب ساعت 21 پخش می‌شود/ گروه در انتظار بهبودی ارسلان قاسمی

نخستین قسمت از سریال رمضانی "یاور" به تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب به علت پخش فوتبال استثنائا امشب ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. تهیه‌کننده سریال در این باره، گفت:  یاور به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی از شب‌های بعد ساعت 20:15 روی آنتن خواهد رفت.

وی با اشاره به ابتلای ارسلان قاسمی به کرونا، افزود: این روزها همزمان با پخش ضبط سریال را با حضور دو کارگردان ادامه می‌دهیم. مبتلا شدن ارسلان قاسمی به کرونا سرعت عمل ما را پایین آورده و منتظر بهبود او هستیم تا صحنه‌های باقی مانده را ضبط کنیم. اگرچه قاسمی خارج از پروژه به این ویروس مبتلا شده اما برای اطمینان از تمام اعضای گروه تست گرفتیم که خدا را شکر نتایج منفی بود.

زرین کوب با اشاره به بهبود شرایط فریدون شهبازیان آهنگساز، خبر داد: خوشبختانه حال او خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

بازیگران «یاور» عبارتند از داریوش ارجمند، محمد حاتمی، مهوش افشارپناه، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، علیرضا باقری، ارسلان قاسمی، محمد رشنو، فقیهه سلطانی، بهادر زمانی، مزدک رستمی، شیوا خنیاگر، غزل مقبلی، فروغ قجابگلی، بهزاد خرازی، رسول توکلی، محسن افشار، علی میلانی، مهری امیرحسینی، با هنرمندی اسماعیل محرابی، پرویز فلاحی‌پور.

پخش مسابقه "ایران" در ایام ماه مبارک رمضان

مسابقه تلویزیونی «ایران» به کارگردانی سعید رضایت و اجرای سعید شیخ‌زاده با آغاز ماه رمضان و با حال و هوای این ایام در روزهای جمعه تا چهارشنبه ساعت 16:45 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

هاشم رضایت تهیه‌کننده این مسابقه در همین زمینه اعلام کرد: در قسمت‌های ضبط شده برای مناسبت ماه رمضان تلاش کردیم مسابقه مانند قسمت‌های پخش شده در ایام نوروز 1400 فضای شادتری داشته باشد. شرکت‌کنندگان نیز در این قسمت‌ها با معلومات عمومی کاملاً بالا در مسابقه حضور یافتند که همین امر رقابت 2 گروه را جذاب‌تر کرده است.

رضایت در پایان با اشاره به پراکندگی بالای شرکت‌کنندگان مسابقه از نقاط مختلف کشور گفت: طبق آمار بخش انفورماتیک مسابقه، خوشبختانه از جای جای کشور پهناورمان متقاضی حضور در برنامه‌اند. بسیاری از شرکت‌کنندگان با لباس‌های محلی مربوط به منطقه خود در استودیو حاضر می‌شوند. جالب اینکه برخی از آنان نیز قبل از آغاز ضبط پیشنهاد می‌دهند تا جاذبه‌های گردشگری شهرها و روستاهایشان را به مردم معرفی کنند.

پخش زنده ترتیل‌خوانی از شبکه قرآن

ترتیل‌خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ساعت 18 به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف سمیا پخش می‌شود. 

با توجه به تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا این برنامه بدون حضور زائران خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از شبکه قرآن سیما این برنامه را مشاهده کنند.

انتهای پیام/