شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#ماه رمضان#ماه مبارک رمضان

خاکی: جشنواره قرآنی "سراج" آنلاین برگزار می‌شود/ کمک‌های مؤمنانه فرهنگسرای قرآن در ماه رمضان به دست نیازمندان می‌رسد


خاکی: جشنواره قرآنی "سراج" آنلاین برگزار می‌شود/ کمک‌های مؤمنانه فرهنگسرای قرآن در ماه رمضان به دست نیازمندان می‌رسد

رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری جشنواره قرآنی "سراج"و برنامه "عمری با قرآن" به‌صورت مجازی و اجرای طرح مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فرهنگسرای قرآن برای ماه مبارک رمضان، برنامه‌های مختلفی را اعم از اجرای جشنواره‌های قرآنی و اجرای طرح مواسات و همدلی در مناطق محروم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

رحیم خاکی رئیس فرهنگسرای قرآن  در گفت‌وگویی از برگزاری جشنواره قرآنی "سراج" ویژه شاگردان جلسات قرآنی شهر خبرداد و گفت: پنجمین دوره این جشنواره به دلیل شرایط کنونی کشور و بیماری کرونا، به‌صورت مجازی و فقط در رشته قرائت قرآن برگزار می‌شود. دو مقطع سنی زیر 16 و بالای 16 سال برای این جشنواره مشخص شده که شرکت‌کنندگان در طول ماه مبارک فرصت دارند ثبت‌نام و تلاوت‌های خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

وی ادامه داد: در مرحله اول، بهترین قرائت‌ها گزینش شده و 3 و 4 خردادماه با حضور داوران کشوری در مرحله نهایی به صورت آنلاین، قرائت‌های برتر داوری خواهند شد.

خاکی همچنین از برگزاری نوزدهمین دوره همایش عمری با قرآن به‌صورت غیرحضوری، برگزاری دوره آموزش مفاهیم قرآن‌کریم با عنوان "پرتو آسمانی" از کتاب درس‌نامه فهم قرآن جلد 1 و 2 نوشته حجت‌الاسلام حمید محمدی و برگزاری محافل قرآن‌کریم به‌صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. برنامه‌های مجازی با عنوان "بر بال ملائک" تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در قالب پست و استوری به‌صورت روزانه شامل دعاها و اذکار ماه رمضان، معرفی منابع احادیث و کتب مناسب قرآنی،‌ برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و نگارگری مجازی و غیره از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن در ماه مبارک رمضان است.

خاکی درباره سایر برنامه‌های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1400 گفت: امسال فرهنگسرا بسته برنامه‌های بسیار خوبی را برای شهروندان تدارک دیده است. علاوه بر برنامه‌های قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های ما در این ماه برکت،  فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه است که با جدیت پیگیر آن هستیم. قرار شده با مشارکت گروه‌های جهادی منطقه 10،‌ اهدای 500 بسته معیشتی،‌ تهیه روزانه 200 بسته افطاری ساده با عنوان "سفره سبز رمضان" و همچنین پخت و توزیع 500 پرس غذای گرم تحت عنوان "پنجشنبه‌های مهربانی" برای خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش گروه‌های جهادی در پنجشنبه‌های هر هفته، بخشی از کارهای ماه مبارک رمضان ما باشد.

انتهای پیام/