شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#رئیس جمهور

روسیه: تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقض آشکار توافق با طالبان است


روسیه: تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقض آشکار توافق با طالبان است

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در واکنش به تعویق خروج نظامی آمریکا از افغانستان اظهار داشت که تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقش آشکار توافقنامه دوحه با طالبان است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه به تصمیم جو بایدن مبنی بر تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش نشان داد.

وی اظهارداشت که تصمیم آمریکا درباره تأخیر خروج از افغانستان روند صلح این کشور را پیچیده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کابلوف افزود که قصد آمریکا برای به تاخیر انداختن زمان خروج نیروهایش از افغانستان و موکول کردن آن به 11 سپتامبر روند دستیابی به صلح در این کشور را با مشکل روبرو می‌کند.

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان همچنین گفت که تصمیم آمریکا نقض آشکار توافق دوحه با طالبان است.

وی چندی قبل در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا» نیز نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ما خروج منظم نیروهای باقیمانده در افغانستان را زودتر از اول ماه می آغاز می‌کنیم و قصد داریم پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 اردیبهشت) همه نیروها را از افغانستان خارج کنیم.

طالبان بارها در هفته‌های اخیر هشدار داده است که در صورت عدم خروج نظامیان خارجی، حملات را از سر خواهد گرفت.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفته است که با ناتو وارد افغانستان شدیم و با اعضای این سازمان نیز در شرایط مناسبی این کشور را ترک خواهیم کرد.

انتهای پیام/.