شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#انرژی اتمی

غریب‌آبادی: هرگونه حمله مسلحانه به تاسیسات نطنز نقض منشور سازمان ملل است

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: هرگونه حمله مسلحانه و تهدید علیه تأسیسات هسته‌ای که برای اهداف صلح آمیز استفاده می‌شود، نقض اصول منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب‌آبادی در توئیتی درباره نامه خود به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز نوشت: «در نامه به رافائل گروسی نوشتم هرگونه حمله مسلحانه و تهدید علیه تأسیسات هسته‌ای که برای اهداف صلح آمیز استفاده می‌شود، نقض اصول منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»

غریب آبادی دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی گفت: مسئولیت این خرابکاری برعهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی هدف از این خرابکاری‌ها را از جمله تضعیف روحیه و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای خواند و افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه قوی‌تر از قبل ظاهر شده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین از ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص خبر داد و گفت: از وی خواسته شده تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در این زمینه، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

 

 

انتهای پیام/