شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجیدی

پیشکسوت آبی پوشان:

آمادگی ذهنی هم به اندازه آمادگی بدنی مهم است/ مجیدی حواسش هست

آمادگی ذهنی هم به اندازه آمادگی بدنی مهم است/ مجیدی حواسش هست

پیشکسوت آبی پوشان گفت: همان میزان که یک تیم باید از نظر بدنی و فنی آمادگی داشته باشد، باید به لحاظ ذهنی هم آماده حضور در تورنمنت بزرگ آسیایی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آبی پوشان تهران دیدارهای خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با رویارویی برابر الاهلی عربستان از اولین دقایق بامداد روز جمعه آغاز می‌کند و کارشناسان و پیشکسوتان در خصوص حضور آنها در این رقابتها نظرات متفاوتی دارند.

سعید بیگی هافبک پیشین آبی پوشان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نه باید تیم‌های رقیب را برای استقلال بزرگ کرد و آنها شکست ناپذیر جلوه داد، و نه باید آنها را ضعیف نشان داد. در هر دو صورت تیم به مشکل می‌خورد. این هنر کادر فنی است که بازیکنانش را از نظر روحی برای این مسابقات آماده کنند.

وی اضافه کرد: در چنین مسابقاتی همان مقدار که آمادگی فنی و بدنی مهم است، آمادگی روحی و ذهنی هم مهم است و بازیکنان یک تیم باید از نظر ذهنی هم شرایط مناسبی داشته باشند و با فکر برنده وارد زمین شوند.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: هر تیمی به لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد یعنی از تیم‌های برتر است و قطعاً تیم‌ها تلاش می‌کنند تا با شرایطی بهتر از آنچه که در دیدارهای داخلی شان داشته و دارند در این مسابقات حضور داشته باشند.

بیگی در خصوص الاهلی، اولین حریف آسیایی آبی پوشان گفت: مطالعاتی در خصوص این داشتم و متوجه شدم آنها ماه‌های بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند و در لیگ عربستان دچار مشکل هستند. این را باید برای استقلال یک شمشیر دو لبه دانست. ممکن است این شرایط آنها را برای این دیدار با انگیزه تر کند و آنها بخواهند با جبران مافات در آسیا به بحران خود خاتمه دهند؛ و ممکن است آنها کلاً روحیه شکننده‌ای برای این دیدار داشته باشند و آماده شکسته شدن باشند.

هافبک سابق استقلال گفت: فرهاد مجیدی حالا دیگر یک مربی جوان و نسبتاً باتجربه است که اهمیت این دیدارها را حفظ می‌کند. او خودش در دوران بازیگری یکی از ستاره‌های این مسابقات بوده و این به روحیه تیمی استقلال کمک می‌کند. او فصل پیش هم تا زمانی که بود نتایج نسبتاً خوبی با استقلال در آسیا گرفت.

وی بیان داشت: با وجود اینکه گروه سوم سخت‌ترین گروه مقدماتی در غرب آسیاست، اما با توجه به داشته‌های استقلال و تجارب بین‌المللی این تیم، به شخصه به موفقیت آنها و صعود از گروه مقدماتی بسیار امیدوارم.