شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیروهای مسلح#زنجان

آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای همکاری در رسیدگی به پرونده قتل دو محیط‌‌بان


آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای همکاری در رسیدگی به پرونده قتل دو محیط‌‌بان

سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان آمادگی خود را برای همکاری در روند رسیدگی به پرونده قتل دو محیط‌‌بان اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم حسین غفران‌نیا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان به همراه دادستان نظامی استان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان دیدار و یاد و خاطره محیط‌بانان شهید مهدی مجلل و میکاییل هاشمی را گرامی داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان در این دیدار، شغل محیط‌بانی را مهم و تأثیرگذار و در عین حال سخت و طاقت‌فرسا دانست و افزود: علاقه و تعهد محیط‌بانان موجب ایستادگی و تحمل سختی‌ها در انجام وظایف‌شان است و اگر این عامل نبود شاید کار کردن در این شرایط بسیار سخت‌تر می‌شد.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده و مجازات عاملان این جنایت، آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح را جهت همکاری در روند رسیدگی به پرونده اعلام کرد.

همچنین ناصر اصل کریمیان دادستان نظامی استان زنجان نیز ضمن تقدیر از رشادت‌های محیط‌بانان کشور گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی ویژه محیط‌بانان آمادگی دارد.

حسین آب‌سالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این دیدار توضیحاتی درباره این جنایت هولناک ارائه و از همکاری و پیگیری دستگاه‌های انتظامی و قضایی استان و کشور  تشکر کرد.

وی گفت: امیدواریم مراحل رسیدگی به این جنایت سریع انجام شده و مجرمان به سزای اعمال خود برسند تا درس عبرتی برای دیگر اشرار و متخلفان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به 145 شهید و بیش از 400 مجروح محیط‌بان در سراسر کشور، گفت: این آمار بسیار نگران‌کننده و قابل توجه است و باید با تلاش از جان این عزیزان محافظت شود.

آب‌سالان ضمن استقبال از برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی برای محیط‌بانان، از مسئولین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خواست تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری این کلاس‌ها انجام دهند.

گفتنی است، در روز سه‌شنبه، 17 فروردین 1400، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در تشریح جزئیاتی از شهادت این دو محیط‌بان اظهار کرده بود که بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط‌بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" استان زنجان بودند، دو تن از محیط‌بانان ایثارگر به نام‌‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل شدند. (اینجا)

انتهای پیام/