شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قهرمانی آسیا

۲ طلا و دو برنز در انتظار فرنگی کاران ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا

۲ طلا و دو برنز در انتظار فرنگی کاران ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا

مهدی محسن نژاد در ۶۰ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار نهایی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شدند.

۲ طلا و دو برنز در انتظار فرنگی کاران ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا

در پایان رقابت های مقدماتی مسابقات روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان، ۲ نماینده ایران به دیدار فینال راه یافتند و دو فرنگی کار دیگر ایران راهی دیدار رده بندی شدند. مهدی ابراهیمی نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.

نتایج کشتی گیران ایران به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محسن نژاد در این مرحله مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان است.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غیبت الاجامی از عراق به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با تسوچیکا شیمویامادا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با آشو از هند مبارزه می کند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با محمود بخشیلوف از ازبکستان کشتی می گیرد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، مهدی ابراهیمی در گروه ۲ در کشتی نخست خود مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد وی در مبارزه بعد نیز با نتیجه ۲ بر یک مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غیبت علی الکابی از عراق به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۱۱ بر ۹ یرولان ایسکاکوف دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با سئونگ جون کیم دارنده مدال نقره آسیا از کره جنوبی مبارزه می کند.

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال به شرح زیر است:
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد (ایران) – آدیوس سلطانگالی (قزاقستان)
۶۷ کیلوگرم: تسوچیکا شیمویامادا (ژاپن) – آلمات کبیسبایف (قزاقستان)
۷۲ کیلوگرم: هان سو ریو (کره جنوبی) – روسلان تساریف (قرقیزستان)
۸۲ کیلوگرم: جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) – کالیدین آسیکیف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی (ایران)- سئونگ جون کیم (کره جنوبی)

انتهای پیام