شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

آلمانی‌ها "مارکوس زودر" را رهبری شایسته و قدرتمند برای کشورشان می‌دانند


آلمانی‌ها "مارکوس زودر" را رهبری شایسته و قدرتمند برای کشورشان می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی را رهبری قدرتمند و پویا برای کشورشان می‌دانند و درباره رقیب وی "آرمین لاشت" نظری خلاف این را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که "آرمین لاشت"، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در رقابت برای تصاحب نامزدی صدر اعظمی آلمان از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی شرایط بسیار بدی دارد.

جدیدترین نظرسنجی که از طرف موسسه "فورسا" انجام شده است نشان می دهد که تنها 4 درصد شهروندان آلمانی لاشت را رهبری قدرتمند و پویا می دانند. در مقابل حدود 57 درصد شهروندان آلمانی رقیب وی مارکوس زودر را رهبری قدرتمند و 36 درصد هم وی را برای این سمت پویا می دانند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 12 درصد شهروندان آلمانی لاشت را فردی قابل اعتماد می دانند و 27 درصد درباره زودر چنین اعتقادی دارند و بر این عقیده اند که مسائل و مشکلات را بموقع تشخیص می دهد. 30 درصد هم اعتقاد دارند که وی می تواند مشکلات را حل کند.

در مقابل تنها 6 درصد شهروندان آلمانی اعتقاد دارند که "لاشت" مسائل را بموقع تشخیص می دهد و تنها 4 درصد هم به حل مسائل توسط او اعتماد دارند. این نظر سنجی بین هفتم و دهم آوریل از بین 2024 نفر از شهروندان آلمانی انجام شده است.

"منفرد گولنر"، رئیس موسسه فورسا در این باره می گوید: آمارها نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی لاشت را شایسته عهده داری صدر اعظمی نمی دانند. به گفته وی با نامزدی لاشت برای صدر اعظمی شانس اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای حفظ سمت صدر اعظمی به شدت کاهش می یابد. لاشت انسجام مورد نیاز یک نامزد برای صدر اعظمی را ندارد.

یک نظرسنجی دیگر که از طرف موسسه سیوی انجام شده است هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی تبلیغات و درخواست های مارکوس زودر برای نامزدی صدر اعظمی آلمان را مثبت ارزیابی می کنند. 58 درصد شهروندان هم این را درست می دانند که زودر خود را به عنوان نامزد صدر اعظمی برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی معرفی کرده است. تنها 30 درصد شهروندان این اقدام وی را نادرست ارزیابی کردند. 12 درصد هم خود را نسبت به این مسئله بی تفاوت نشان دادند.

نتایج یک نظرسنجی موسسه اینسا هم نشان می دهد که که محبوبیت "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان که اخیرا برای نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی اعلام آمادگی کرده از شخص مرکل هم پیشی گرفته است.

به این ترتیب در مبارزه برای نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان مارکوس زودر حداقل در زمینه حمایت مردمی گوی سبقت را از رقیب خود "آرمین لاشت"، رئیس حزب دموکرات مسیحی ربوده است.

در حالی که حمایت مردمی از زودر بسیار بالا است، اما این طور به نظر می رسد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی آرمین لاشت را برای نامزدی صدر اعظمی آینده ترجیح می دهد.

سران احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان روز یکشنبه رسما برای نامزدی برای صدر اعظمی آینده آلمان اعلام آمادگی کردند تا به این ترتیب جنگ علنی قدرت برای تصاحب این مقام آغاز شود.

مسئله نامزدی برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه متحد مسیحی به جنگ قدرت علنی بین "آرمین لاشت"، رئیس حزب دموکرات مسیحی و "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی منجر شده است. هر دو در یک جلسه غیر علنی مقامات فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از آمادگی خود برای این منظور خبر دادند.

"مارکوس زودر" گفته است: اگر حزب دموکرات مسیحی آماده باشد از من (به عنوان نامزد صدر اعظمی) حمایت کند، من برای این منظور آماده ام. اگر حزب دموکرات مسیحی این را نخواهد یک همکاری بدون کینه همچنان بین طرفین باقی خواهد ماند.

"اولاف شولتس» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است، از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

انتهای پیام/