شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس‌جمهور#تعداد
امیری: برخی قوانین ابلاغ‌شده توسط رئیس‌جمهور را روزنامه رسمی منتشر نکرد

امیری: برخی قوانین ابلاغ‌شده توسط رئیس‌جمهور را روزنامه رسمی منتشر نکرد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اقدامات نظارتی باید در هر دوره قانونگذاری یعنی دوره 4 ساله اجرا و ابلاغ شود که از این تعداد 10 مورد مربوط به مجلس نهم و دهم بود که این قوانین را برای انتشار به روزنامه رسمی ارسال کردند.

اعتمادآنلاین| معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برخی موارد قانونی بوده که آقای رئیس‌جمهور ابلاغ کرده اما روزنامه رسمی منتشر نکرده بود.


به گزارش مهر، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 25 فروردین ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص تقاضای اعمال ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه آقای رئیس جمهور 13 فقره قانون را ابلاغ نکردند، 10 جلسه‌ای تشکیل شد و من شخصاً در آن جلسه حضور داشتم. جناب آقای حاجی دلیگانی به نمایندگان محترمی که درخواست اعمال ماده 238 داشتند را عنوان کرد.

 

امیری گفت: وی فهرست 13 فقره قانون را ارایه کرد و من در مورد هر 13 فقره توضیح دادم. اقدامات نظارتی باید در هر دوره قانونگذاری یعنی دوره 4 ساله اجرا و ابلاغ شود که از این تعداد 10 مورد مربوط به مجلس نهم و دهم بود که این قوانین را برای انتشار به روزنامه رسمی ارسال کردند.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در مجلس یازدهم سه مورد قانون بود که یکی از آنها موافقت نامه خدمات هوایی دو جانبه ایران و کویت بود که منشا آن لایحه دولت بود. این موارد را آقای رئیس جمهور ابلاغ کرده بود اما روزنامه رسمی منتشر نکرده بود.

 

ادامه دارد.‌.‌.