شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دمشق#مقامات

ممنوعیت فعالیت سرکرده‌های گروه‌های مسلح سوری در اردن / دمشق استقبال کرد


ممنوعیت فعالیت سرکرده‌های گروه‌های مسلح سوری در اردن / دمشق استقبال کرد

پس از اینکه یک پایگاه خبری اردنی اعلام کرد که مقامات امان از سرکرده‌های گروه‌های مسلح سوری خواسته‌اند که فعالیت‌های خود را متوقف کنند، دمشق ضمن استقبال، آنرا گامی درست دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الوطن، «محمد خیر العکام» عضو کمیته تدوین قانون اساسی سوریه گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بیش از آنکه به نفع سوریه باشد به نفع اعراب است.

وی افزود: اخباری که درباره درخواست مقامات امنیتی اردنی از سرکرده‌های شبه نظامیان مسلح سوری مقیم اردن برای توقف فعالیت و ارتباطاتشان، اگر درست باشد، گامی درست در مسیر اصلاح روابط با سوریه است.

وی اعلام کرد: به نظر می‌رسد که تحول جدیدی در داخل اردن به ویژه پس از کودتای نافرجام که هدف آن پیاده کردن معامله قرن بود، در حال وقوع است. به نظر می‌رسد که کشورهای عربی در ورای این کودتا با همکاری رژیم صهیونیستی قرار داشتند.

العکام بیان کرد: به نظر می‌رسد که اردن نمی خواهد که در مسیر معامله قرن باشد و مواضع مقامات اردن در این باره منفی است و از این رو تحرکات در اردن با هدف پیاده کردن معامله قرن رخ داده است.

وی با اشاره به خبری که پایگاه «نبأ اردن» به نقل  از یک منبع آگاه امنیتی در اردن مخابره کرده بود، مبنی بر درخواست امان از سرکرده‌های شبه نظامیان مسلح سوری مقیم اردن برای توقف فعالیت و ارتباطاتشان در داخل سوریه و پرهیز از هر گونه نشست یا دیداری با مخالفان سوری؛ آنرا گامی درست در مسیر بهبود روابط با دمشق قلمداد کرد.

العکام بیان کرد: اراضی اردن مقر و ممری برای تروریست‌ها بود وبه نظر می‌رسد که مواضع مقامات اردن تصحیح شده است و این گامی درست به سوی دمشق اگر خبر «پایگاه خبری نبأ»، صحت داشته باشد، است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سفر دوره ای «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و سپس مصر و تمرکز بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و رایزنی با دمشق، گفت: فشار روسی در این زمینه بر اعراب وجود دارد زیرا وتوی آمریکایی است نه عربی.  اعراب به سوریه تمایل دارند اما دولت «ترامپ» با همراهی رژیم صهیونیستی مانع از اعراب در این زمینه می‌شد.

وی بیان کرد: هیچ طرحی در منطقه بدون سوریه میسر نمی‌شود. علت جنگ در سوریه این است که آنها خواستار تغییر خط مشی سیاسی سوریه هستند. پیاده کردن هیچ طرحی در این منطقه بدون موافقت سوریه امکان پذیر نیست.

العکام گفت: پس از ده سال از این جنگ علیه سوریه، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند بدون سوریه هیچ طرحی را به پیش ببرند.

انتهای پیام/