شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#دمشق#عراق#وزارت خارجه#واشنگتن

بیانیه شدید اللحن دمشق علیه آمریکا


بیانیه شدید اللحن دمشق علیه آمریکا

وزارت خارجه سوریه در یک بیانیه شدید االلحن علیه آمریکا خواستار جبران زیان‌های هنگفتی که به ملت سوریه وارد کرده شد و از واشنگتن خواست که به جولان دادن میان عراق و سوریه و حمایت از تروریست‌ها پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، دمشق از آمریکا خواست که خساراتی هنگفتی که به علت اقدامات خصمانه به ملت سوریه وارد کرده است را جبران کند.

دمشق دولت آمریکا را مسئول تبعات سیاست‌های جنایتکارانه علیه ملت سوریه دانست و خواستار جبران خسارات هنگفت و زیان‌های شدیدی که اقدامات و اشغالگری آمریکایی به ملت سوریه وارد کرده است، شد و تاکید کرد که اقدامات ایالات متحده در سوریه ناقض قانون بین‌المللی است و باید محکوم شود و واشنگتن مورد بازخواست جامعه جهانی قرار گیرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: حوادث و وقایع رخ داده جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که آمریکا و عوامل آن در دنیا و منطقه حامی جنگ تروریستی بی‌سابقه علیه سوریه هستند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این جنگ تروریستی و تروریسم اقتصادی علیه سوریه در راستای طرح‌های خرابکارانه و خبیثی است که هدف از آن تثبیت اشغالگری نظامی آمریکا در منطقه و رام کردن ملت ها و تامین هیمنه اسرائیل بر منطقه است.

در این بیانیه آمده است: پس از جنگ تروریستی ده ساله علیه سوریه که آمریکا و ادوات آن از مزدوران استفاده کردند و میلیاردها دلار هزینه کردند و دست به توطئه با هدف تحت تاثیر قرار دادن تصمیم حاکمیتی دمشق زدند، این پروژه در برابر دیوار دمشق شکست خورد تا پس از آن حمله مستقیم در دستور کار قرار گیرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دولت  سابق آمریکا علاوه بر تصمیم زننده خود در به رسمیت شناختن الحاق جولان به اسرائیل اقدام به دخالت مستقیم در شمال شرق سوریه از طریق حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب تروریستی در این مناطق گرفت.

دمشق تاکید کرد: علاوه بر آن آمریکا در راستای حمایت از داعش در سوریه و محول کردن ماموریت در سوریه و خارج به آنها، حرکت کرد. آمریکا زیرساخت‌های سوری که ملت سوریه با تلاش و امکاناتش ایجاد کرده بودند، را ویران کرد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: دولت‌ آمریکا به جنایات خود، غارت نفت و غلات سوریه و استفاده از آن برای خدمت به تروریست‌ها با هدف گرسنه نگه داشتن ملت سوریه را هم افزود. آمریکا ملت سوریه را از ثروت‌های ملی خود محروم کرد و این در راستای تکمیل اقدامات غیرانسانی شامل قانون سزار و فشاری که بر کشورهای دیگر با هدف ممانعت از تعامل اقتصادی با سوریه و گرفتن روزی روزانه ملت سوریه، است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: نیروهای اشغاالگر آمریکایی میان سوریه و عراق جولان می‌دهند و محموله‌های تسلیحاتی و مهمات برای تروریست‌ها در سوریه می‌آورند و در بازگشت هم نفت و غلات سوریه را به شمال عراق منتقل می‌کنند که این نقض مستقیم حاکمیت دو کشور عراق و سوریه است و نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت همگی بر ضرورت احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت اراضی آن و عدم دخالت در امور داخلی آن تاکید دارند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات آمریکا در سوریه رفتار خارج از قانون بین‌المللی است و باید که از سوی جامعه جهانی محکوم و مورد بازخواست قرار گیرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه دولت آمریکا را مسئول تبعات سیاست جنایتکارانه علیه ملت سوریه می‌داند و خواستار جبران زیان‌های سنگینی است که به ملت سوریه وارد کرده است و از همه کشورهای عضو و شورای امنیت می‌خواهد که در کنار سوریه در واکنش به نادیده گرفتن آمریکایی به قانون بین المللی و حقوق ملت‌ها و ثروت‌های آن قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: سوریه درباره اهمال در قبال این سیاست‌های آمریکا به ویژه نادیده گرفتن قانون بین‌المللی و حقوق ملت‌ها و ثروت‌های آنها از سوی واشنگتن هشدار می‌‌دهد و آنرا عامل هرج و مرج در روابط بین الملل و تضعیف سازمان ملل و پایان نقش آن در حل مشکلات بین المللی، می‌داند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: از آمریکا هم می‌خواهیم که سریعا دخالت در امور داخلی سوریه و تاخت و تاز غیرقانونی خود میان عراق و سوریه را پایان دهد و به اشغالگری در اردوگاه «الرکبان» در جنوب سوریه و حمایت از تروریست‌ها و قاتلان در این اردوگاه پایان دهد.

انتهای پیام/