شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#میلیارد دلار#دولت بایدن

بایدن قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری فروش تسلیحات به امارات را اجرا می‌کند


بایدن قرارداد 23 میلیارد دلاری فروش تسلیحات به امارات را اجرا می‌کند

دولت بایدن قصد دارد قرارداد فروش تسلیحات نظامی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به امارات متحده عربی را اجرا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد قرارداد 23 میلیارد دلاری فروش تسلیحات به امارات متحده عربی را که در دولت ترامپ تصویب شده، اجرا کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: می توانیم تایید کنیم که دولت مایل است قرارداد فروش تسلیحات و همکاری دفاعی با امارات را پیش ببرد، با این حال ما جزئیات مربوط به این قرارداد را با مقام های اماراتی بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم مفاد این قرارداد مطابق با تعهدات امارات متحده عربی قبل از تحویل، در جریان تحویل و بعد از تحویل تسلیحات، تنظیم شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نخستین بار سال گذشته پس از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهونیستی، این قرارداد نظامی را رسما اعلام کرد. این قرارداد شامل فروش 50 فروند جنگنده اف 35 و 18 سامانه هوایی بدون سرنشین و موشک های هوا به هوا و هوا به زمین است.

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرده بود که فروش تسلیحات نظامی به امارات را به حالت تعلیق درآورده است تا این بسته را مورد بررسی قرار دهد.

فروش تسلیحات به امارات متحده عربی با مخالفت دموکرات ها روبرو شده است، دموکرات ها منتقد جدی نقش امارات و عربستان سعودی در تجاوز به خاک یمن هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: دولت بایدن به تماس و ارتباط خود با امارات ادامه خواهد داد و به مقام های این کشور توصیه خواهد کرد که این تسلیحات باید به طور متناسبی استفاده شود و این تسلیحات حداقل تا سال 2025 به امارات تحویل داده نخواهد شد.

انتهای پیام/