شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه مبارک رمضان#کتاب

چگونه از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم؟


چگونه از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم؟

کتاب «تهذیب و تزکیه نفس» که چاپ سوم آن توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شده است، تلاش دارد الگویی امروزی در زمینه خودسازی را به جوانان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است. انسان برای خودسازی می‌تواند به منابع مختلفی رجوع کند. یکی از این منابع در کنار سایر منابع، کتاب‌هایی است که دربارۀ خودسازی و لوازم آن نوشته شده است.

کتاب «تهذیب و تزکیه نفس» از جمله آثار منتشر شده در این زمینه است که با نگاهی به سبک زندگی و سلوک شخصی امام خمینی(ره) در زمینه تزکیه نفس نوشته شده است. چاپ سوم این اثر که چندی است توسط انتشارات قدر ولایت روانه بازار کتاب شده، تلاش دارد الگویی امروزی در زمینه خودسازی را به جوانان معرفی کند.

پاکسازی درون از آلودگی‌ها، مقدمه‌ای است برای جلب و جذب زیبایی‌ها، آمادگی است برای پذیرش دوست. نفس انسان اگر پاک نشد، مرکبی است چموش که سرانجامش سقوط انسان است در گنداب گناه و عذاب. و اگر پاک شد مرکب راهواری است که خوشی و راحت و لذت، ثمره داشتن چنین مرکبی است و سرانجامش نجات از فروهشتن و سقوط است و داخل شدن در خوبی‌ها و بهشت.

در بخش‌هایی از مقدمه این اثر آمده است: امام(ره) در عصر ارتباطات و فناوری‌های پیچیده نشان داد که سرانجام تهذیب و تزکیه نفس، چه سرانجام زیبا و پسندیده و ثمربخش است. او از نوجوانی در پاکی خود کوشید و مو به مو به دستورات حق تعالی عمل کرد و خداوند این همه زیبایی و خیر و ثمر را در وجودش نهاد. او به حق، پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) را اسوه و الگوی خود قرار داده بود و چنین شد که این همه برکت و مهمتر از همه نظام پرصلابت و الهی جمهوری اسلامی را از خود به یادگار گذاشت.

آنچه آن عامل کامل درباره تهذیب و تزکیه نفس فرمود، همان است که معصومین(ع) فرمودند و خود بدانها عمل کرد و نتیجه آن را در معرض دید همه قرار داد. عمل به این مجموعه در هر شخص که باشد همین ثمر را، کم یا زیاد، به نسبت تلاش او، خواهد داشت. این وعده خداوند رحمان است.

کتاب حاضر در 9 دفتر به بررسی دیدگاه‌های امام(ره) و سلوک شخصی ایشان در امر تهذیب نفس پرداخته است. تفکر در احوال نفس، مقامات نفس و راه‌های اصلاح آن، ضرورت اصلاح نفس، مبارزه با آن و علم همراه با تهذیب نفس، ماه رمضان فرصت ویژه برای اصلاح نفس، دستاوردهای تزکیه و تهذیب نفس، آسیب‌های عدم تزکیه و نقش اقشار مختلف در تهذیب نفس از جمله عناوینی است که در این کتاب طرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

انتشارات قدر ولایت کتاب «تهذیب و تزکیه نفس» را در 212 صفحه و به قیمت 25 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

انتهای پیام/