علی خودسیانی فیلمنامه نویس و نمایشنامه نویس آثاری چون «دنیای شیرین»، «تولدی دیگر»، «همچون سرو»، «بازی پنهان»، «فصل زرد» و «من نه منم» است.

خود سیانی در این خصوص که چه کاری آماده در دست دارد و مشغول چه کاری است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: خیر، در حال حاضر هیچ کاری آماده پخش ندارم. وقتی می بینم که کار کردن بی اجر است و دستمزدی ندارد چرا باید کار کنم.

این نویسنده در ادامه و با اشاره به این سوال که در شرایط فعلی نگارش چه نوع از قصه هایی می تواند مخاطب را جذب کند؟ بیان کرد: مخاطبین سلیقه های مختلف دارند و باید ژانرهای متفاوت و متنوعی تولید شود. در حقیقت اگر مخاطب ژانر جنایی را بیشتر می پسندد فیلم و سریال های پلیسی تولید شود و اگر کمدی دوست دارد، آثار طنز در تولیدات بیشتر دیده شود. راستش اینگونه هم نیست که بگوییم حتما باید از این به بعد به همین نوع سبک ها بسنده کنیم. این ها سیاست های  غلطی است که رایج شده است.

او در رابطه با اینکه شبکه نمایش خانگی با ممیزی کمتر کار تلویزیون را سخت نمی کند؟ خاطرنشان کرد: دلیل رواج شبکه های نمایش خانگی به خاطر قصور تلویزیون بود اگر آزادی بیشتری به نویسنده ها می دادند و اگر برای کارگردان ها موضوعات را آزاد می گذاشتند و محدودیت ها را به حد اقل می رساندند قطعا تلویزیون بهتر از نمایش خانگی جلو می رفت. در حقیقت همه این افرادی که سریال های نمایش خانگی را می سازند از تلویزیون آمدند درواقع این ها رانده شدگان تلویزیون هستند. در حال حاضر نیز بالا دستی های تلویزیون دست گذاشته اند روی آن که کنترل شبکه نمایش خانگی را به دست بگیرند و مسلما این رسانه نیز مانند تلویزیون خواهد شد.

علی خودسیانی در پایان و در خصوص این سوال که آیا حقیقت دارد که یک نویسنده می تواند فیلم و سریال را با بازیگر و لوکیشن کمتر، ارزان یا گران بنویسد؟ اظهار کرد: بله، حتما همینطور است.