شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه رمضان#منابع#ماه مبارک رمضان

با این غذاها مانع خشک شدن آب بدن در ماه مبارک رمضان شوید(۱)

طرز تهیه سالاد کرفس و سیب‌زمینی | غذایی برای تامین آب مورد نیاز بدن در ماه رمضان

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای حفظ سلامت جسم در ماه مبارک رمضان تامین آب مورد نیاز بدن است. برای رفع این نیاز باید مواد غذایی مصرف شوند که سرشار از آب باشند. سالاد کرفس و سیب‌زمینی یکی از منابع تامین آب بدن است که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می‌شویم.

Potato salad with celery - سالاد کرفس و سیب‌زمینی - آشپزی - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین، ماه مبارک رمضان این ماه پربرکت و ماه روزه‌داری،‌ عبادت و تمرکز فرا رسیده است؛ اما در این ماه،‌ همان‌قدر که روان‌مان را تغذیه می‌کنیم باید به فکر تغذیه جسم نیز باشیم. مدت روزه‌داری طولانی است و روزه‌داری امسال مانند چند سال گذشته به طور جدی نیازمند رعایت نکات دقیق‌تری است تا در میانه راه از عبادت باز نمانیم.

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها، تامین آب مورد نیاز بدن است. برای تامین آب مورد نیاز بدن باید مواد غذایی مصرف شوند که سرشار از آب بوده و به‌تدریج در بدن هضم و جذب شده و نیاز بدن به آب را  تامین کنند. از سوی دیگر به دلیل کاهش یک وعده غذایی در طول روزه‌داری،‌ باید با تغذیه مناسب در دو وعده باقی مانده نیاز بدن به املاح و ویتامین‌های ضروری تامین شود.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

کرفس: یک عدد
سیب‌زمینی استامبولی: ۳۰۰ گرم
روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه: یک‌سوم فنجان
زیره: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سالاد کرفس و سیب‌زمینی

کرفس حاوی ۹۵ درصد آب است. علاوه بر اینکه سرشار از فیبر بوده و مانع ابتلا به یبوست می‌شود. کرفس یکی از منابع غنی کلسیم است.

کرفس را بشویید. سپس شاخه‌های تازه آن را جدا کرده و به صورت هلالی خرد کنید. سیب‌زمینی استامبولی را با پوست بخارپز کنید. بگذارید سیب‌زمینی‌ها سرد شوند. آنها را هم خرد کرده و به کرفس اضافه کنید.

اکنون آب‌لیمو،‌روغن زیتون و زیره را مخلوط و به کرفس و سیب‌زمینی اضافه کنید. این مواد را هم بزنید تا سالاد حاضر شود. این نکته را هم فراموش نکنید که برگ کرفس را هم به سالاد اضافه کرده و فقط به ساقه کرفس بسنده نکنید.