شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#قالیباف
کیهان با اشاره به انتخابات 88 مدعی شد

توصیه رهبری به قالیباف برای عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری!

کدخبر: 405463
اقتصادنیوز: کیهان در گزارشی درباره انصراف سیدحسن خمینی از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری به برخی توصیه‌های مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخاباتی در ادوار مختلف پرداخت

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این گزارش آمده است: برخی از فعالان سیاسی و رادیکال اصلاح‌طلب روز گذشته از تصمیم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی عصبانی شده و در همنوایی با رسانه‌های اپوزیسیون، نوک پیکان خود را متوجه حاکمیت کردند.
در مطالبی که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد، آنها سعی کردند این‌گونه القا کنند که آمدن یا نیامدن کاندیداها وابسته به نظر نظام و رهبری است!
این در حالی است که اولاً بنا به اعلام حجت‌الاسلام سید یاسر خمینی، «استشاره» و «مشورت گرفتن از رهبری» یک رویه معمول از سوی برخی از چهره‌های دارای قصد نامزدی از جمله سید حسن خمینی بوده و «رابطه ایشان با رهبری، رابطه‌ای همانند پدر و فرزند است».
ازاین‌رو مدعیان اصلاحات از این ناراحت و عصبانی هستند که توصیه پدرانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب به سید حسن خمینی و البته هوشمندی و نجابت وی در پیروی از ولی‌فقیه باعث شد که تیر طیف افراطی اصلاحات به سنگ بخورد و نتوانند از نام، حریم و بیت امام خمینی(ره) بهره‌برداری سیاسی کرده و بیت امام را هزینه جاه‌طلبی‌های سیاسی خود کنند.
توصیه‌های رهبری به کاندیداها، مسبوق به سابق است
نکته دیگر آنکه توصیه‌های رهبری به کسانی که وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوند، به‌ویژه در بحث «منع» کاندیداتوری، رویه‌ای مسبوق به سابق بوده و ربطی به «امرونهی» نداشته و ندارد چه آنکه برای نمونه در سال 88 به قالیباف و همچنین در سال 96 به احمدی‌نژاد توصیه‌های مشابهی را بیان داشتند.