شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جنگ جهانی#لهستان

بررسی رابطه ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

ایران و لهستان سابقه‌ پشت سر گذاشتن رابطه‌ تاریخی پانصدساله را دارند، به همین دلیل مناسبات بین این دو کشور در حوزه‌های مختلف در همایشی با عنوان «ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی» در دانشگاه تهران بررسی می‌شود.

بررسی رابطه ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

با پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ میلادی شرایط جدیدی در نظام بین‌الملل شکل گرفت که تاثیرات عمیقی در جامعه جهانی از جمله ایران و لهستان به جا گذاشت. این دو کشور با استقرار نظام‌های سیاسی جدید پیمان مودت برای گسترش روابط دوجانبه را امضا کردند که امروز با گذشت بیش از ۹۰ سال از این رویداد فرصت مناسبی فراهم شده تا فضای تاریخی آن دوره با تکیه بر مناسبات دوجانبه در سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۳۹ میلادی و از وجوه مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود.

این همایش با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سفارت لهستان در ایران در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵-۲۶ فروردین ۱۴۰۰) به صورت مجازی در برنامه زوم برگزار خواهد شد.

علاوه بر مقامات رسمی، چند متخصص و ایران‌شناس لهستانی و اروپایی مانند «پیسارسکی»، «واشیلفسکی»، «یاکوسکی»، «کلودکوسکی» و «زائور قاسموف»، استادان و پژوهشگران ایرانی چون «علیرضا دولتشاهی»، «الهام ملک‌زاده»، «علی شهیدی»، «گودرز رشتیانی»، «علی کالیراد» و «حامد کاظم‌زاده» در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

شرکت دانشجویان و پژوهشگران در این همایش مجازی آزاد و رایگان است و لینک شرکت در برنامه از طریق پلتفرم زومhttps://us02web.zoom.us/j/84792081300 است.

 

منبع: ايسنا