شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جودو#قهرمانی آسیا#ملی‌پوش

خرابات: حضور در جودو قهرمانی آسیا برای جوانان زود بود/ باید مسابقه انتخابی برگزار می‌شد


خرابات: حضور در جودو قهرمانی آسیا برای جوانان زود بود/ باید مسابقه انتخابی برگزار می‌شد

ملی‌پوش سابق جودو ایران اعتقاد دارد، حضور در مسابقات جودو قهرمانی آسیا برای نفرات جوان اعزامی به این رقابت‌ها زود بوده است.

مسعود خرابات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد جودو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: به هر حال جودو ایران 18 ماه تعلیق بود و بچه‌ها در این شرایط بی‌انگیزه شده بودند و از طرفی متأسفانه با ورود بیماری کرونا تمرینات و باشگاه‌ها مدتی تعطیل شدند و جودوکاران امکان تمرین نداشتند. خدا را شکر با رفع تعلیق جودو، شرایطی فراهم شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم و برای این مسابقات تصمیم به اعزام بچه‌های جوان گرفته شد.

وی تصریح کرد: بچه‌های جوان ما آینده‌دار و خوب هستند، اما فکر می‌کنم در کنار این جوانان می‌توانستیم از بچه‌های بزرگسالان نیز استفاده کنیم. حضور در این مسابقات برای بچه‌های جوان ما خیلی زود بود و باید این نفرات در رویدادهای سبک‌تری شرکت می‌کردند تا به پختگی حضور در مسابقات آسیایی برسند. از طرفی بچه‌ها ما در این مدت تمرینات اصولی و اردوهای مناسبی نداشتند و در مسابقات تدارکاتی نیز شرکت نکرده بودند. جودو ایران مهره‌های دیگری نیز داشت که باتجربه‌تر بودند و می‌توانستند با اعزام به این رقابت‌ها عملکرد بهتری داشته باشند. البته مسئولان فدراسیون اعلام کردند که این تصمیم با خردجمعی گرفته شد و ما نیز باید احترام بگذاریم، اما باید از نظرات مربیان بزرگسالان و جوانان برای انتخاب نفرات اعزامی استفاده کنیم.

ملی‌پوش سابق جودو با اشاره به عدم برگزاری مسابقات انتخابی گفت: در همه جای دنیا مرسوم است که برای حضور در رویدادهای معتبر و بین‌المللی انتخابی برگزار شود تا نفر اصلح‌تر اعزام شود. تعجب من این است که چرا برای حضور در این مسابقات انتخابی برگزار نشد. برگزاری مسابقات انتخابی یک روز بیشتر طول نمی‌کشید و در صورت این اتفاق دیگر حاشیه نیز ایجاد نمی‌شد. خبر دارم که بچه‌ها از عدم برگزاری مسابقات انتخابی ناراحت هستند.

خرابات در مورد عملکرد کادر فنی تیم ملی جودو گفت: درباره محمدرضا حاج یوسف‌زاده و محسن ذکریا صحبتی نمی‌کنم، اما با احترام به مهدی ذاکری که از قهرمان قدیم بوده است، اعتقاد دارم ایشان باید از رده باشگاهی شروع می‌کرد و  نفرات را به تیم ملی تحویل می‌داد. فدراسیون جودو هم باتوجه به عملکرد ایشان، در آینده از وجودش در تیم ملی استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به عدم حضور بسیاری از قهرمانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مسابقات را رصد کردم و خیلی از تیم‌ها نفرات اصلی خود را اعزام نکرده بودند. هر چند مسابقات قهرمانی آسیا از لحاظ امتیاز برای کسب المپیک خیلی مهم بود، اما خیلی از کشورها به نفرات دیگر خود فرصت حضور در این مسابقات را داده بودند. تعداد شرکت‌کنندگان نیز نسبت به دوره‌های گذشته کمتر بود. معمولاً بسیاری از کشورهای قدرتمند در آستانه المپیک نفرات اصلی خود را اعزام نمی‌کنند.

قهرمان سابق جودو با اشاره به عدم حضور قهرمانان گذشته در فدراسیون فعلی گفت: واقعاً قهرمانی را به غیر از میراسماعیلی نمی‌بینم که در فدراسیون مشغول به فعالیت باشد. اعتقاد دارم مشاوران فعلی فدراسیون کمکی به میراسماعیلی نمی‌کنند. از اینکه جودو از تعلیق درآمد خیلی خوشحالم و اعتقاد دارم هر کسی از رفع تعلیق جودو خوشحال نباشد، ایرانی نیست. از طرفی حضور مجدد ملی‌پوشان در میادین آسیایی قوت قلب بود، اما ای کاش بچه‌های دیگر را وارد چرخه کار می‌کردند تا جا برای گلایه نباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که آرش میراسماعیلی به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد به شخصه خیلی خوشحال شدم و فکر می‌کردم دوران انتخاب‌های اشتباه گذشته تمام شد و یک نفر از جنس جودو سکان فدراسیون را به دست گرفته است، اما فکر می‌کنم برخی افراد که در کنار میراسماعیلی هستند در تصمیم‌گیری‌های او تاثیرگذار بوده‌اند.


انتهای پیام/