شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا
رکوردهای قرمز و سیاه کرونا در 24 فروردین

اوج‌گیری مجدد کرونا /وضعیت بستری‌ها روزانه وخیم شد

کدخبر: 405348
اقتصادنیوز : وضعیت کرونا در 24 فروردین نشان از شیوع بی سابقه این بیماری در سراسر کشور داشته است. آمار ها نشان از دو رکورد دیگر داشت و بستری های روزانه شرایطی خطرناک تر را ثبت کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز، آمار وزارت بهداشت و درمان از متغیر های کرونایی در روز جاری وضعیت این بیماری در کشور را خطرناکتر از قبل توصیف کردند.

در 24 فروردین بیماری کرونا در کشور سه رکورد سیاه و قرمز دیگر را به ثبت رساند. در مهمترین اتفاق در روز جاری شمار بستری های روزانه بیماری کرونا به اوج خود در 5 ماه اخیر رسید.

از سوی دیگر روند مبتلایان به این بیماری در 7 روز گذشته بی سابقه ترین وضعیت ابتلای این ویروس در تقویم کرونایی ایران بوده است.

روز های قرمز کرونایی ایران

شمار مبتلایان به کرونا در روز 24 فروردین با 5.8 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 24 هزار و 670 نفر رسید و برای دومین روز متوالی رکورد بیشترین ابتلا در ایران را ثبت کرد. 

مقایسه آمار ابتلا به کرونا در این روز نشان می دهد میزان سرایت بیماری در روز جاری از ابتلای هفتگی به این بیماری در 7 ماه نخست شیوع کرونا در ایران (یعنی از بهمن 98 تا پایان شهریور 99) نیز بالاتر بوده است. 

از 18 فروردین که آمار کرونای ایران از مرز 20 هزار نفر عبور کرد همواره بر این متغیر افزوده شده و اکنون به قرمز ترین وضعیت خود از ابتدای شیوع این بیماری در کشور تا کنون رسیده است.

کرونا

روند صعودی فوتی های کرونایی در کشور

درکنار رکورد ابتلای روزانه بیماری کرونا در کشور، شمار فوتیهای روزانه نیز رکورد دیگری را در بخش آمارهای نگران کننده کرونایی به ثبت رساند.

در همین خصوص بنابر اعلام وزرات بهداشت و درمان در 24 ساعت گذشته 291 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده و کل مبتلایان به این بیماری را از مرز 65 هزار نفر فراتر بردند.

مقایسه میزان مرگ و میر این بیماری با روزهای گذشته نشان می دهد که تعداد فوتی ها در روز جاری نسبت به روز قبل 6.2 درصد رشد داشته است. درهمین راستا بررسی رشدهای روزانه بیماری کرونا نیز بیانگر روند صعودی این متغیر در 4روز گذشته بوده است. این روند، آمار جانباختگان مبتلا به این ویروس را در عرض 4روز بالاتر از مرز 200 نفر رسانده و اکنون به مرز 300 نفر نیز نزدیک شده است.

اما این رخداد  بستری های روزانه ناشی از ابتلا به ویروس کووید-19 را نیز متاثر از خود قرار داد. 

کرونا

رکورد بستر ی روزانه کرونا در 5 ماه اخیر

از این میان ابتلا در روز جاری 3 هزار ور 132 نفر در بیمارستانها بستری شدند. پس از افزایش 26 درصدی روز 22 فروردین بر میزان بستری های روزانه این بیماری به مرور افزوده شده و اکنون به بالاترین حد خود در 5 ماه اخیر رسیده است.

روند بستری های این بیماری در روزهای اخیر کشور رکوردهایی خطرناک را به ثبت رسانده است. در همین رابطه استاندار تهران در روز جاری اعلام کرد:« ظرفیت بیمارستانهای استان تهران 6 هزار و 691 نفر است که اکنون این ظرفیت پر شده است. »

با این وجود در روزهای جاری تنها نسبت بستری به ابتلا 12.7 درصد بوده است. اگر این نسبت به اندازه میانه پاییز ترقی پیدا کند حجم بستری ها تغییر چشمگیری خواهد داشت. متغیر بستری به ابتلا در نقاط اوج دوره سوم شیوع کرونا در کشور در حدود 15 درصد بوده و در صورتی که این نسبت از بستری به مبتلایان موج چهارم کرونا نیز تعلق بگیرد، شمار بستری ها از 3 هزار و 700 نفر فراتر خواهد رفت.

به عبارت دیگر روند این بیماری نشان از بستری های بیشتر در روزهای آتی داشته و نیازمند سیاستگزاری های دقیقتری در این خصوص است.

کرونا