شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#هوای تهران#آلودگی#شهر تهران

کیفیت هوای تهران قابل قبول است/ کاهش بارندگی علت آلودگی هوای این روزهای تهران


کیفیت هوای تهران قابل قبول است/ کاهش بارندگی علت آلودگی هوای این روزهای تهران

کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 79 در وضعیت قابل قبول قرار دارد و طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، این وضعیت تا روز آینده تداوم خواهد داشت و هوا برای تهرانی ها همچنان سالم خواهد بود. 

تهرانی ها بر خلاف مدت مشابه در سال گذشته روزهای پاک کمتری تجربه کرده اند و علاوه بر آن با دو روز هوای ناسالم برای گروه های حساس مواجه شدند. 

محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز پیش از این درباره وضعیت هوای تهران در فروردین 1400، اعلام کرده بود که معمولا روزهای ابتدایی فصل بهار که همزمان با تعطیلات نوروز است با کاهش سفرهای درون شهری در تهران مواجه هستیم. از سویی دیگر عموما طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت بارش‌های خوبی در سطح شهر تهران داریم که با وزش باد نیز همراه می‌شوند.

روشنی ادامه داد: بارش باران و وزش باد طی بهار سبب می‌شود که کیفیت هوا در نقاط مختلف از جمله تهران مطلوب شود اما متاسفانه طی سال جاری به دلیل کاهش بارش‌ها، اقلیم خشک‌تری نسبت به سال‌های گذشته در تهران داریم. این شرایط سبب شده است که هنگام وزش باد در تهران گرد و خاک از کانون‌های مختلفی به شهر منتقل و در نتیجه بر تعداد روزهای آلوده افزوده شود.

در حال حاضر دمای هوای تهران 24 درجه سانتیگراد است و طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کمینه دما در روز آینده 16 درجه، بیشینه دما 25 درجه و سرعت باد 3.4 متر بر ثانیه خواهد بود. 

انتهای پیام/