به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه امروز (سه شنبه) به آمریکا هشدار داد که به نفع خودشان است که مطمئن شوند کشتی‌های جنگی‌اشان از شبه جزیره کریمه دور میشوند. مسکو استقرار آنها در دریای سیاه را به منزله اقدامی تحریک آمیز علیه روسیه دانست.

مسکو در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد و دو ناو آمریکایی قرار است در روزهای آتی و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین وارد دریای سیاه شوند.

استقرار این ناوها در حالی صورت می‌گیرد که غرب نگران اوضاع در اوکراین بابت حضور نیروهای روسی در نزدیک مرز شرقی اوکراین و در کریمه است. روسیه گفته که این اقدامات را مناسب می‌داند و برای اهداف دفاعی است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به ناوهای آمریکایی هشدار داد تا فاصله خود را حفظ کنند. او اعلام کرد که خطر رویدادهای غیرمنتظره بسیار بالاست.

ریابکوف ادامه داد: جایی برای ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل ما قطعا وجود ندارد و این اقدامات از سوی آنها تحریک آمیز است. من به این دلیل از این واژه استفاده می‌کنم چون آنها دارند میزان حساسیت ما را می‌سنجند و با اعصاب ما بازی می‌کنند. آنها موفق نمی‌شوند.

وی ادامه داد: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم که بهتر است برای خودشان هم که شده از کریمه و ساحل ما در دریای سیاه فاصله بگیرند. این برای خودشان هم خوب است.

پنتاگون از اظهارنظر درباره استقرار ناوهای آمریکایی امتناع کرد و گفت، این ناوها به صورت معمول به منطقه اعزام می‌شوند.