شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آلمان#وزیر دفاع#واشنگتن#سه شنبه

لوید آستین:

اجازه نمی دهیم نورد استریم ۲ در رابطه آمریکا و آلمان تاثیر بگذارد

اجازه نمی دهیم نورد استریم ۲ در رابطه آمریکا و آلمان تاثیر بگذارد

وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه در اظهاراتی عنوان داشت که واشنگتن اجازه نمی دهد تنش های بوجود آمده در خصوص پروژه گازی نورد استریم ۲ در رابطه این کشور با آلمان تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، گفت: ایالات متحده اجازه نمی دهد که پروژه نورد استریم ۲ در رابطه این کشور با آلمان تاثیر بگذارد.

وی در ادامه به موضوع نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان اشاره کرد و گفت: آمریکا برنامه ای برای خارج کردن نظامیان خود از آلمان ندارد بلک حتی ما قصد داریم ۵۰۰ نظامی دیگر را نیز در آلمان مستقر کنیم.

واشنگتن بارها نارضایتی خود را از خط پروژه نورد استریم ۲ نشان داده است. این پروژه قرار است گاز را از روسیه به اروپا منتقل کند.

آمریکا در مخالفت با این پروژه، شرکتهایی را که در آن حضور دارند تحریم کرده است.

در همین رابطه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) با صدور یک بیانیه مطبوعاتی ضمن هشدار به شرکت‌های دخیل در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ گفت که دولت آمریکا موظف به اجرای قانون تحریم مصوب کنگره در ارتباط با طرح نورد استریم ۲ است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا که برای ارائه به کنگره این کشور تهیه شده، در نتیجه فشارهای واشنگتن، حداقل ۱۸ شرکت اروپایی یا به مشارکت خود در خط لوله نورداستریم ۲ خاتمه داده اند و یا اینکه متعهد شده اند که به دلیل تهدید «تحریم های آمریکا» از پروژه خارج می شوند.