شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی

شرکت های فناوری اطلاعات پیشتاز هزینه کرد تحقیق و توسعه در دنیا/ آمازون در صدر


شرکت های فناوری اطلاعات پیشتاز هزینه کرد تحقیق و توسعه در دنیا/ آمازون در صدر

طبق بررسی ها فضای مجازی وعرصه های مختلف آن، بالاترین هزینه تحقیق و توسعه در دنیا را به خود اختصاص داده است. در این گزارش به این مساله می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ تحقیق و توسعه، مفهومی است که از سده بیستم به طور جدی مورد توجه و بحث قرار گرفته است و به مجموعه ای از فعالیت های سازنده برخاسته از یک بنیاد سیستماتیک گفته می شود که با هدف افزایش دانش انسانی و فرهنگ اجتماعی و بهره گیری از این دانش در کاربردهای جدید صورت می گیرد.

جهت گیری های کشورها به منظور ورود گسترده و رقابتی به بازارهای بین المللی، ضرورت تحقیق و توسعه کشورها را دو چندان نموده است. در تجارت جهانی، سازمان هایی می توانند بیشترین سهم بازار را از آن خود نمایند که نوآوری، نیازهای روز مشتریان به محصولات و خدمات با کیفیت، متنوع و کم هزینه را در کمترین زمان تأمین نمایند و این مستلزم انجام مستمر فرآیند تحقیق و توسعه است.

به طور کلی طبق آمار، کره جنوبی و اسرائیل به لحاظ سهم درصدی تحقیق و توسعه از تولید ناخالص داخلی در سال 2019، از کشورهای پیشتاز هستند و این کشورها 4.6 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف تحقیق و پژوهش کرده اند. ایالات متحده آمریکا در در مجموع 2.8٪ از تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیق و توسعه کرد.

ولی به لحاظ هزینه ها در بین کشورهای مختلف دنیا، ایالات متحده آمریکا با 581 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه در سال 2018 در صدر قرار دارد وطبق آمار 194 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه پزشکی و بهداشتی در سال 2018 در آمریکا سرمایه گذاری شده است. بعد از آمریکا، چین با496 میلیارد دلار هزینه کرد در رتبه بعدی تحقیق و توسعه قرار دارد و کشورهایی مثل ژاپن با175.8 میلیارد دلار، جمهوری کره89.8 میلیارد دلار، فرانسه62.9 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه هزینه کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد بیشترین هزینه انجام شده در دنیا در بخش تحقیق و توسعه، مربوط به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ مثلا 5شرکت برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آمریکا 76 میلیارد دلار را صرف تحقیق و توسعه کرده اند. در این کشور، هزینه توسعه آمازون از غول های ارتباطاتی در سال 2019، حدود 28.8 میلیارد دلار بوده است. آمازون در حالی در سال 2019 بیش از 28 میلیارد و در سال 2017حدود 23 میلیارد دلار، صرف تحقیق و توسعه کرده است که این عدد نسبت به سال 2016 حدود 40 درصد رشد داشته است.

بعد از آمازون، گوگل 26 میلیارد دلار و  اپل 14.2 میلیارد دلار را برای هزینه های تحقیق و توسعه هزینه کرده اند. همچنین سامسونگ 16 میلیارد دلار، هواوی 15 میلیارد دلار، مایکروسافت 14.7میلیارد دلار، اپل 14.3میلیارد دلار و اینتل 13 و نیم میلیارد دلار در رتبه های بعدی هزینه های تحقیق و توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد در مجموع 10 کشور در دنیا، 80٪ هزینه تحقیق و توسعه جهان را بر عهده دارند و در افق 2030 ، کشورهای بیشتری متعهد شده اند که با اختصاص بودجه مناسب برای تحقیق و توسعه ، تلاش های خود را برای ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه که با مشتریان آنها ارتباط برقرار می کنند ، افزایش دهند.

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/