شهر خبر

دائم رنگ عوض می کنند؛‌ مراقب بند بازان سیاسی باشیم

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: در جهاد دانشگاهی، به اصلاح طلبان و خاتمی گرایش داشت. در انتخابات سال ۸۴، نشریه "رصد" را که مدیر مسئول و صاحب‌ امتیازش بود، در  خدمت ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی قرار داد، و سرمقاله ای نوشت تحت عنوان "نوبت هاشمی است چندی".

اما با پیروزی رقیب، احمدی نژادی دو آتشه شد. او با همین فیگور، معاون خبرگزاری ایرنا و سپس مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس کشور شد. حالا یار غار احمدی نژاد، مشایی و بقایی شده بود. نمی دانم اسم این روند را نفوذ باید گذاشت، یا ابن الوقتی و فرصت طلبی.

هر چه بود، او تبدیل به حامی دو آتشه حلقه سه نفره پس از بروز انحرافات جدی در این حلقه شد. مرداد ۹۵ هنگامی که نگارنده، مطالبی را درباره انحرافات پدید آمده در احمدی نژاد منتشر کرد، همین حامی دو آتشه، با جمع کردن برخی حامیان دو آتشه یا مغرض، حملاتی را برای گم کردن ردّ انحراف سامان داد.

آن روز بحث جدی میان نیروهای انقلابی پدید آمده بود که آیا احمدی نژاد، همان انقلابی ۸۴ تا ۸۸ است؛ یا پا در مسیری دیگر نهاده. چند سالی زمان لازم بود تا حقیقت آشکار شود؛ همان گونه که برای پدیداری انحرافات منتظری و خاتمی و موسوی و هاشمی، زمان لازم بود. فی تَقّلُبّ الاَحوالِ عُلِمَ جَواهِر الرِّجال.

همین هشت نه ماه قبل بود که بند باز قصه ما مدعی شد "ترامپ جنایتکار (آمر ترور سردار سلیمانی)، حُرّ بن یزید ریاحی است"! ...اما اکنون در آستانه انتخاباتی دیگر همان حامی دو آتشه هاشمی و احمدی نژاد، مجددا ریل عوض کرده است.

او اکنون برخی حقایق درباره احمدی نژاد را -البته احتمالا با چاشنی اغراق و دروغ- بازگو می کند. انحراف احمدی نژاد (و در آن طرف، تیم روحانی و ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات) که آشکار است. اما باید مراقب بندبازان سیاسی و نفوذ طلبانی بود که با اغراض مختلف، دائما رنگ و ریل عوض می کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.