شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

این افراد بیش از بقیه بخاطر کرونا بستری می شوند

این افراد بیش از بقیه بخاطر کرونا بستری می شوند

این افراد بیش از بقیه بخاطر کرونا بستری می شوند
مطالعات جدید پژوهشگران و متخصصان اروپایی نشان می دهد در طول همه گیری جهانی کرونا به طور کلی از ابتدا تا کنون زنان جوان بیش از مردان جوان در خطر بستری شدن و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ بوده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات جدید نشان می دهد، طی سال گذشته در گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال، زنان بیشتری نسبت به مردان به دلیل مشکلات ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها بستری شده اند. در ضمن باید یادآور شد که زنان باردار و زنان از گروه های قومیت سیاه پوست، آسیای جنوب شرقی یا اقلیت های دیگر در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
در مجموعه مقالاتی که طی روزهای گذشته توسط گروه مشاوره علمی اضطراری (SAGE) منتشر شد، کارشناسان اعلام کردند که این افزایش تعداد زنان بستری در بیمارستان ها می تواند به آستانه پایین تری برای بستری هنگام آزمایش مثبت کووید ۱۹ همچون عوارض مربوط به بارداری و زایمان نسبت داده شود.
پژوهشگران و متخصصانی از دانشگاه آکسفورد، دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه لیورپول اعلام کردند که میزان مرگ و میر مادران تازه زایمان کرده طی همه گیری کرونا در انگلیس افزایش یافته است، اگرچه آنها تأکید کردند که تنها دلیل این مرگ و میرها کووید ۱۹ نیست.
آنها اضافه کردند که میزان مرگ و میر زنان باردار در زمان زایمان برای مارس ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۸ تا بهمن ۹۹) حداقل ۲۰ درصد بیشتر از سال های گذشته بوده، به این معنا که ۱۲ مورد در ۱۰۰ هزار زایمان در مقایسه با ۱۰ مورد در ۱۰۰ هزار زایمان رخ داده است.به گزارش سیناپرس،  این موارد شامل مرگ غیرمستقیم، به دلیل تأخیر مراجعه زنان به بیمارستان یا پنهان کاری در بارداری نیز بوده است.
دانشمندان همچنین اشاره کردند که به طور مطلق، زنان بارداری که با کووید ۱۹علامت دار در بیمارستان بستری شده اند، بیشتر از دیگران در معرض خطر عوارض جانبی نیستند. این امر تا حدی به این دلیل بود که مادران در حال زایمان آستانه آمادگی کمتری برای بستری شدن داشتند.

زنان باردار نسبت به افرادی که باردار نیستند، مدت کوتاه تری در بیمارستان بستری می شوند حتی اگر این زنان باردار مبتلا به کرونای بدون علامت باشند. این نشان می دهد که بدون توجه به وضعیت علائم، آستانه پایین تری برای بستری زنان باردار وجود دارد.
بررسی ها همچنین نشان می دهد زنان جوان و مسن از گروه های قومیتی سیاه پوست، آسیای جنوب شرقی یا اقلیت های دیگر بیشتر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند. به طور کلی مسئله بیماری های زمینه ای مانند چاقی، فشار خون بالا، دیابت و آسم با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان در ارتباط است.

در ضمن زنان باردار بیشتری در دوره ای که ویروس نوع B117 یا همان نوع انگلیسی گسترش پیدا کرد، در بیمارستان بستری شدند و احتمالاً نیاز به دستگاه های تنفسی داشتند.
محققان اعلام کردند که بررسی پرونده های موارد بستری طی سال گذشته در کشورهای اروپایی نشان می دهد زنان بارداری که علائم کووید ۱۹ را بروز می دهند، به دلیل شرایطشان اغلب تحت درمان قرار نگرفته و در صورت پیشرفت بیشتر بیماری، تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند. به دلیل ناشناخته بودن اثرات داروهایی که برای کنترل بیماری کووید ۱۹ استفاده می شود معمولا از این روش های درمانی برای زنان باردار حتی آنهایی که به شدت بیمار هستند، استفاده نمی شود. 
بر اساس آمار ارائه شده این تحقیقات، از زنان باردار که به دلیل بیماری کووید ۱۹علامت دار در بیمارستان بستری شده اند، ۱۰ درصد تحت مراقبت جدی قرار گرفتند و یک درصد فوت کردند در حالی که ۱۸ درصد از آنها یعنی حدود دو و نیم برابر میزان نسبت به گذشته، دچار زایمان زودرس شدند.
به گزارش سیناپرس، سه درصد از زنان باردار مبتلا به کرونای علامت دار که در بیمارستان بستری شده اند، در یک آزمایش بالینی کووید ۱۹ به نام «بهبود» (RECOVERY) شرکت کرده اند اما کارشناسان اعلام کردند که به طور کلی، مشارکت این گروه در آزمایش های بالینی درمانی کم است. آنها تاکید کردند که هیچ داده ای در مورد تأثیرات مستقیم یا غیرمستقیم طولانی مدت کووید ۱۹ برای زنان باردار یا فرزندان آنها در اختیار ندارند. 
پژوهشگران در توضیحات خود افزودند: «عدم تحقیق در مورد اثر واکسن ها در بارداری به این معنی است که بیشتر زنان باردار واکسینه نشده و از این رو آسیب پذیر باقی می مانند در صورتی که سایر بزرگسالان و حتی در برخی کشورها کودکان واکسن دریافت کرده اند.

اگر شواهد و داده های سیستماتیک در مورد واکسیناسیون و بارداری جمع آوری و تجزیه و تحلیل شود، در کنار آزمایش های بالینی می تواند مفید واقع شود.»

 

منبع: سیناپرس