شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#احمدی‌نژاد
ردصلاحیت احمدی‌نژاد آثار منفی بر مشارکت عمومی در انتخابات می‌گذارد / نباید قسم ظریف مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات را جدی گرفت
حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان:

ردصلاحیت احمدی‌نژاد آثار منفی بر مشارکت عمومی در انتخابات می‌گذارد / نباید قسم ظریف مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات را جدی گرفت

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره آثار و تبعات ردصلاحیت محمود احمدی‌نژاد گفت: ردصلاحیت احمدی‌نژاد شاید آثار ظاهری نداشته باشد اما در معادلات و سیاست داخلی صحنه انتخابات و مشارکت عمومی آثار منفی خواهد داشت.

اعتمادآنلاین|معادلات انتخابات ریاست جمهوری هر روز که می گذرد فاز جدی تری به خود می گیرد. بسیاری معتقدند این دوره شاهد رقابت یکسویه میان کاندیداهای اصولگرا خواهیم بود اما حسن بیادی چنین دیدگاهی ندارد.

 

به گزارش نامه‌نیوز، حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره تأثیر نامزدی احمدی نژاد بر آرایش فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تأیید صلاحیت او نه تنها برنامه اصول‌گراها و اصلاح‌طلبان بلکه بر سیاست خارجی و مناسبات جهانی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت اما با ردصلاحیت ایشان شاید آثار ظاهری نداشته باشد اما در معادلات و سیاست داخلی صحنه انتخابات و مشارکت عمومی آثار منفی خواهد داشت.


وی درباره احتمال حمایت جریان اصلاحات از نامزد اجاره ای بیان کرد: البته علیرغم تبلیغات منفی در باره اصلاح طلبان آنان دارای کاندیداهای خوبی هستند که نیازی به کاندیدای اجاره ای پیدا نمی کنند. به عنوان مثال آقای دکتر سورنا ستاری و یا محمدجواد ظریف از افرادی مورد تأیید و نسبت به دیگران دارای ظرفیت‌های خوبی هستند.


وی با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان در سال 92 از آقای روحانی اتفاقی بود، ادامه داد: آن‌ها بارها با زبان‌های مختلف پشیمانی خود را از این مسئله اعلام کرده‌اند اما جرأت اعتراف به اشتباه خود و گفتن انتقادات خود را به شکل واضح ندارند.


این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره قسم محمدجواد ظریف برای نامزد نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: خیلی‌ها در دوره‌های قبل مثل آقای ظریف گفتند «نمی آیند» اما در نهایت برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کردند، پس معتقدم نباید قسم ظریف را جدی گرفت همانطور که قبلا گفتم ظرفیت او کمتر از افراد دیگر مطرح در انتخابات نیست.


وی درباره میزان شانس اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری توضیح داد: او به خاطر نابسامانی که بر اثر اعلام غیر قانونی قیمت دلار 4200 در عرصه اقتصادی کشور به وجود آورد موقعیتش را نزد اصلاح طلبان از دست داد و جایگاهی خاصی ندارد و حتی آن‌ها برعلیه اش حرف می زنند، حالا مردم که جای خود دارند. اگر هم این روزها می بینیم که سخنرانی می کند و مسافرت می رود تنها به دلیل جایگاه معاون اولی است.


دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفت: ایشان در میان هم‌فکران خود فردی متشخص و سالم و در بین اصلاح‌طلبان یک شخصیت اصول‌گرا است. هر چند برخی درباره توان رأی‌آوری او تردید دارند اما هیچ کسی نمی تواند رأی‌آوری یا عدم رأی‌آوری یک نامزد را تضمین کنند و با قطعیت درباره‌اش سخن بگوید، آقای عارف نیز این اصل مستثنی نیست.


بیادی با بیان اینکه باید همه تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود، گفت: رهنمود و مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولین همواره انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری است هر کس غیر از این فکر کند، و به دنبال ایجاد یأس و ناامید کردن مردم است از هر جناحی که باشد به کشور و رهبری و خون شهدا و مردم خیانت کرده و در زمین دشمن بازی می‌کند.