شهرخبر

ساداتی‌نژاد در نطق میان دستور:

ضربه‌ای دندان شکن به اسرائیل می‌زنیم/ مرغ ماه رمضان تامین شود

ضربه‌ای دندان شکن به اسرائیل می‌زنیم/ مرغ ماه رمضان تامین شود

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خرابکاری در نطنز گفت: اسرائیل ضربه‌ای دندان شکن دریافت خواهد کرد و نمی تواند اراده ملت در مسیر اقتدار را سست کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی پیوند ناگسستنی بین امام (ره) و مردم است که کشتی انقلاب را از تمام گردنه های سخت عبور داده است. دشمن با شناسایی این ویژگی برجسته تمام تلاش خود را برای تضعیف و گسست این پیوند به کار برده است.

وی افزود: تحریم ها و مشکلات معیشتی حتی تحریم غذا و دارو برای گسستن این پیوند است. ملت ایران محکم در کنار امام خود ایستاده اند و تمام فتنه ها را تا امروز خنثی کرده اند.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ با توجه به تغییر دولت سال مهمی برای کشور است، گفت: اصلی ترین مأموریت دولت آینده، تمرکز بر مشکلات اقتصادی و اصلاح وضع معیشت مردم است. این کار با دولت انقلابی و تفکر جهادی امکانپذیر است. شرایط کشور امروز به تفکر «ما می توانیم» نیاز دارد.

ساداتی نژاد اظهارداشت: به دولتی نیاز داریم که به داخل کشور متکی باشد، نه به خارج کشور. به دولتی که با لبخند مردم شاد شود، نه با لبخند دولتمردان آمریکایی و اروپایی. تجربه دولت های گذشته به ما آموخته است اگر مشکلی داریم به انتخاب های ما برمی گردد، وگرنه آرمان های انقلاب درست ترین انتخاب مردم بوده و هست.

وی گفت: دنباله روهای غربی در داخل کشور هم به وعده های توخالی حکام آمریکایی دلخوش نکنند. دشمن هیچ وقت به ساده لوحان فرصت نمی دهد. ساده انگاری است که عده ای دنبال مذاکره و تأثیر آن بر انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: خرابکاری در نطنز، شهادت شهید سلیمانی و فخری زاده، موج کینه آمریکا و اسرائیل به مردم ما است. اسرائیل هم بداند در مورد خرابکاری در نطنز ضربه ای دندان شکن دریافت خواهد کرد و این گونه اقدامات خرابکارانه نمی تواند عزم ملت ایران را در مسیر اقتدار سسست کند.

ساداتی نژاد با اشاره به پایان دولت دوازدهم، گفت: جناب رئیس جمهور هر چه بود تا امروز گذشت. در حوزه سیاست خارجی اعتماد به وعده دشمنان، اتکا به بیرون به جای درون، عدم توجه به نظرات صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی، ضربات زیادی را به معیشت مردم وارد کرده است.

وی افزود: از مصادیق عدم توجه به نظرات کارشناسی، عدم توجه به نظرات کارشناسان پزشکی در بحران کرونا است که موجب افزایش آمار بیماری در کشور شده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه مصداق بعدی عدم توجه به نظرات کارشناسی در مورد قیمت خرید تضمینی گندم و سویا است،افزود: چرا جنابعالی قیمت تمام شده محصول گندم و سویا را نمی پذیرید و به دنبال خرید غیرواقعی و زیرقیمت از کشاورزان هستید؟ چرا دولت حاضر است گندم و سویا را چند برابر قیمت از خارج از کشور وارد کند اما حاضر به پرداخت قیمت واقعی به کشاورزان نیست؟

ساداتی نژاد افزود: لذا کشاورزان مزارع گندم را به دامداران اجاره می دهند، زیرا درآمد بالاتری از فروش گندم به دولت دارد. این هشدار به دولت است. امروز قیمت تمام شده گندم بین ۵۵۰۰ تا ۵۸۰۰ تومان است. ضروری است وزیر جهاد و اعضای هیئت قیمت گذاری هر چه زودتر آن را تصویب کنند و نشان دهند مدافع کشاورزان هستند، وگرنه امسال حداقل پنج میلیون تن واردات نیاز است.

وی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی،اظهار داشت: به جنابعالی تذکر می دهم با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، تجربه تلخ ابتدای سال ۹۹ را تکرار نکنید. عدم مدیریت ارز نهاده های دامی در نیمه اول سال ۹۹ عامل کمبود مرغ است. امنیت غذایی اولویت ارزی کشور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان نظارت دقیق داشته باشید تا جوجه ریزی واقعی صورت گیرد. حداقل ۱۵۰ میلیون تن جوجه ریزی باید انجام شود.